تابلوهای علائم رانندگی دیجیتالی می شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ محسن مهرایی با اشاره به تغییر ساعت محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه مبارک رمضان در تهران، اظهارداشت: این دو طرح از ساعت ۷ تا ۱۶ در پایتخت اجرا می شود و در صورتی که خودرویی به غیر از این ساعات در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد جریمه شده باشد به صورت سیستمی جریمه راننده حذف خواهد شد.
وی تمهیدات ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی برای مناسبت های خاص ماه مبارک رمضان و اجلاس سران جنبش غیرمتعهدهاوی به تمهیدات ویژه پلیس در ایام قدر، روز قدس و نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: نمازعید فطر تهران در مصلی امام (ره) برگزار می شود که تمهیدات ویژه ای برای این روز از سوی پلیس اتخاذ شده است.
رییس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در دهه اول شهریورماه، گفت: برای برگزاری این اجلاس، تدابیر ویژه ای اتخاذ و محدودیت های خاص ترافیکی در نظر گرفته شده است.
سرهنگ مهرایی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش می کند تا کمترین محدودیت ترافیکی را برای این اجلاس به مرحله اجرا بگذارد تا شهروندان تهرانی با مشکل خاصی مواجه نشوند.
این مقام مسئول با اشاره به دور دوم سفرهای تابستانی پس از عید سعید فطر در کشور گفت: تمهیدات ویژه ای از سوی پلیس ترافیک شهری برای شهرهای مسافر پذیر در دور دوم سفرهای تابستانی شهروندان، در نظر گرفته شده است.
وی درباره تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: تدابیر ویژه ای در اطراف مدارس در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم تا حد امکان از خودروهای عمومی برای سرویس دهی استفاده شود.
سرهنگ مهرایی ادامه داد: از سوی دیگر، برای مدارسی که در حاشیه معابر اصلی واقع شده اند، تدابیر خاصی اتخاذ شده است که در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
تشکیل کمیته ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی
رییس پلیس ترافیک شهری ناجا در ادامه با بیان این که متاسفانه برخی تابلوها به صورت فصلی یا مدت دار در سطح شهرهای کشور نصب می شوند که در خارج از زمان خود دیگر موضوعیت ندارند از تشکیل کمیته ای به منظور ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی خبرداد و افزود: تابلوهای دیجیتال جایگزین این دسته از تابلوها می شوند که از آن می توان در تمام فصول سال یا در تمام موقعیت ها استفاده کرد.
این مقام مسئول با بیان این که نسبت میزان تلفات حوادث رانندگی در درون شهرها نسبت به جاده ها در جهان و همچنین کشور ما، یک به سه است، تصریح کرد: ۸۰ درصد تلفات حوادث رانندگی درون شهرها در ایران، را عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند.
به گفته سرهنگ مهرایی، در چهارماهه امسال، ۵۲۴ فقره تصادف منجر به فوت در کشور رخ داد که از این تعداد ۴۰۰ فقره مربوط به عابران پیاده و موتورسواران بوده است.رییس پلیس ترافیک شهری تصریح کرد: در چهار ماهه امسال، ۴۰ درصد کشته های سرصحنه تصادف در درون شهرها را راکبان موتورسیکلت اعم از مقصر یا غیر مقصر و ۴/۳۸ درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند.وی، رشد بی رویه استفاده از موتورسیکلت را یکی از معضلات شهرها عنوان کرد و گفت: قدرت مانور بالا و قیمت پایین موتورسیکلت ها موجب گرایش شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه شده است به گونه ای که بر طبق آمارها، فقط در شهر تهران حدود ۶۰ هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ ها وجود دارد که مالکان آن ها برای ترخیصشان مراجعه نمی کنند.
سرهنگ مهرایی ادامه داد: ارزان قیمت بودن و خرید آسان موتورسیکلت حتی به صورت قسطی موجب شده تا مالکان این وسیله نقلیه برای ترخیص موتورسیکلت هیچ گونه اقدامی نکنند که در این رابطه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برنامه هایی را در دستور کار دارد که به زودی جزئیات آن اعلام می شود.
سرهنگ مهرایی از اتخاذ تدابیر ویژه پلیس ترافیک شهری به منظور کاهش کشته های تصادفات درون شهری در سال جاری خبرداد و گفت: برخورد با هشت تخلف حادثه ساز شامل عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، توقف های دوبله، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها، صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی و تخلفات موتورسیکلت سواران شامل عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو، حرکت در خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز در دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرها قرار دارد و پلیس با هرگونه تخلف در این زمینه به طور جدی و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.ا
ین مقام مسوول با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در درون شهرها نسبت به معرفی دستگاه های مقصر در تصادفات رانندگی به مراجع ذیربط اقدام می کنند و بر اساس قانون جدید این دستگاه ها مکلف هستند خسارات وارده را بر اساس سهم خود پرداخت کنند/ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.