تابلوهای هدایت مسیر پایتخت استاندارد می‌شود

۲۸م آذر ،

تابلوهای هدایت مسیر پایتخت استاندارد می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هم‌زمان با توسعه فضاها و گسترش معابر شهری، مدیریت شهری تهران بر آن شده تا با یکسان‌سازی دستورالعمل‌ها و رویه انجام پروژه‌های شهری، از ناهمگونی‌های سطح شهر کاسته و آسایش و آرامش هر چه بیشتر شهروندان را تأمین ‌نماید.

به نقل از ایسنا، مسعود رنجبریان افزود: این معاونت با علم به این موضوع و با هدف یکسان‌سازی فعالیت‌ها در تهران به عنوان الگوی شهرهای کشور، پرهیز از تشتت بصری در عناصر و تجهیزات ترافیکی و ایجاد وحدت رویه در انجام پروژه‌های شهری، تهیه و تدوین مجموعه استانداردهایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به این که تهیه و تدوین این استانداردها، نحوه انجام هر یک از امور فنی و اجرایی را مشخص نموده و در سطح مناطق که مجری پروژه‌ها می باشند به مورد اجرا در می‌آید، اظهار کرد: پس از انتشار یافتن استانداردهای طبقه‌بندی معابر شهری و آرام‌سازی ترافیک، استانداردهای تابلوهای هدایت مسیر در معابر شهری سومین جلد از مجموعه استانداردهای شهری محسوب ‌می‌شوند.

رنجبریان با بیان این که این استانداردها به تایید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران رسیده و در اختیار دست‌اندرکاران حمل و نقل شهری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تابلوهای هدایت مسیر مهم‌ترین عامل در خوانا شدن شهر می‌باشند، به این معنا که اشخاص نا آشنا با مقصد مورد نظر با کمک این تابلوها می‌توانند مسیر خود را برای رسیدن به آن مقصد دنبال کنند.

وی با تاکید بر نقش استانداردسازی تابلوهای هدایت مسیر در کاهش ترافیک سرگردان و توقف‌های غیر ضرور برای پرسش از دیگر رانندگان و رهگذران در خصوص مسیر و مقصد مورد نظر، اضافه کرد: ابعاد، رنگ، فونت و نوشتارهای استاندارد در این تابلوها با دقت مورد توجه قرار گرفته و به عنوان ملاک عمل در اجرای پروژه‌های شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این استانداردها با استناد به بند یک ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و با مشارکت اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری و اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل ارزیابی عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تهیه و تدوین شده است.

چهارشنبه ۲۹ آذر   ۱۷:۱۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.