تابلوهای چاپی جای نقاشی های اصیل را گرفته اند

۰۵ تیرماه ۱۳،

نمایشگاهی از آثار نقاشی ˝شکیبا پور نقی˝ با عنوان ˝نگاه صبح ˝ در سرای هنر فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است .

به گزارش هنرآنلاین؛ پورنقی در این نمایشگاه ۲۵ تابلو نقاشی که با سبک رئال و به وسیله قلم نازک خلق شده اند را به معرض نمایش گذاشته است .

شکیبا پور نقی با اشاره به اینکه از بچگی به نقاشی علاقه وافری داشته با اشاره به سوابق هنری اش گفت :نقاشی را از دوران کودکی آغاز کردم و بعد از اتمام دوره دبیرستان دوباره سعی در گذراندن دوره تکمیلی نقاشی نزد استاد بیژن مینوفر نمودم .اکنون حدود هشت سال است که به تدریس نقاشی مشغولم .

وی اضافه کرد :اکنون سبک رئال را پیش گرفتم و به هنرجویان نیز همین روش را آموزش می دهم ولی هیچگاه خود را محدود به سبک و تکنیک خاصی نکردم . گاهی از روی عکس و یا سوژه اصلی کار می کنم و حتی زمانی المانی را به اثر اضافه و کم می نمایم در واقع بر اساس سلیقه و نظرم کار را تغییر می دهم .

شکیبا پورنقی در پاسخ به این سوال که چرا عنوان “نگاه صبح ” را برای نمایشگاهش برگزیده است گفت :”نگاه صبح ترکیبی از نام های دو دختر من است . یکی به اسم نگاه و دیگری پگاه به معنی صبح که من از این دو نام برای نمایشگاهم استفاده کردم.”

پور نقی با بیان اینکه متاسفانه فروش آثار هنری در ایران روند خوبی را طی نمی کند گفت :متاسفانه هنر و به خصوص هنرهای تجسمی در ایران جزو دسته ای ست که مردم به راحتی از کنار آن می گذرند و با وجود نسخه های چاپی و پوسترهای آثار هنری سعی می کنند از آنها استفاده کنند در واقع تابلوهای چاپی جای نقاشی های اصیل را گرفته است. در صورتی که این نسخه های چاپی ارزش هنری نداشته و ماندگاری نیز ندارند . من از مسئولین و صاحب نظران این حوزه می خواهم تلاش کنند تا از طریق رسانه های گروهی هنر را به مردم معرفی نمایند .

پور نقی گفت :گاه من به نقاشی نگاهی است که بتوانم زیبایی ها را بیان کنم و آنهایی را که دیده ام و حتی ندیده ام را به تصویر بکشم و از طریق بوم به مردم انتقال دهم .

علاقمندان تا ۱۵ تیر، از ساعت ۱۴ تا ۲۲ با حضور در “سرای هنر” فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

“سرای هنر” فرهنگسرای نیاوران با کاربری کافه گالری زمستان سال افتتاح شده و فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاههای تجسمی به شمار می رود.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.