تابلوهای کوهستان را چه کسی نصب می کند؟

وبلاگ نشاط کوهستان در جدیدترین مطلب خود به معرفی فردی که تابلوهای راهنما را در ارتفاعات توچال نصب می کند پرداخته است.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، پرویز ستوده شایق درآخرین مطلبی که در وبلاگ نشاط کوهستان منتشر شده است در مورد تابلوهای راهنمای کوهستان مواردی را ذکر کرده است:

تمام دوستان کوهنوردی که به ارتفاعات شمال تهران صعود می کنند حتماً میله های راهنما در مسیرهای مختلف به خصوص در نزدیک قله را مشاهده کرده اند ، چند وقتی است که به توچال ، کلک چال و قلل لزون می روم شاهد تلاش مردی از جنس کوه به نام حسین نظر هستم.

میله های راهنما در نزدیکی قله توچال ، این میله ها در زمستان پر برف توچال کمک بزرگی برای کوهنوردان محسوب می شود .

اکثر کوهنوردی با این مرد بزرگ آشنا هستند ، او مسئولیت نصب میله های راهنما در مسیرهای مختلف را به عهده دارد ، دو هفته گذشته و شاهد بودم که با عشق و علاقه فراوان تعداد زیادی از این میله ها را از طریق ایستگاه هفت توچال به قله توچال آورد و به کمک سایر کوهنوردان که احترام خاصی به ایشان قائل هستند آنها را به گردنه شرقی توچال ، همینطور پایین تر تا جانپناه سیاه سنگ حمل نمودند ، حتی خود بنده یک بسته از تابلو نوشته های فلزی و یکی از این میله های سه متری را با خود به سمت جانپناه امیری حمل نمود .

جا دارد فدراسیون کوهنوردی و جامعه کوهنوردی تلاش این مرد بزرگ کوهستان را ارج نهد و بدانیم که در برنامه های زمستانی و توفان ها و تغییران تاگهانی شرایط جوی و شرایط مه این میله راهنمای خوبی برای کوهنوردان بوده و از بروز حوادث ناگوارتر پیش گیری نموده است .

بنده به نوبه خودم   تلاش این مرد بزرک ارج نهاده ، و به سایر کوهنوردانی که در این راستا به ایشان کمک می کند درود می فرستم .

۱۷ شهریور ۹۱ قله توچال و شاهد تلاش حسین نظر برای نصب تابلوهای راهنما در ارتفاعات شمال تهران

این اولین عکسی است که از این تابلو منتشر می شود ، چون در نصب آن بنده ، مشارکت داشته و پس از نصب عکسی از آن تهیه نموده ام . البته دوست دیگر مسئول نصب آن بود . این تابلو راهنما در گردنه اسپیلت در روز ۷ مهر ۹۱ نصب شد


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قاسم احمری:

    سلام من دست و بازوی شما عزیزان را میبوسم که یک چنین زحمات طاقت فرسائی را برای رفاه عموم کوهنوردان متقبل میشوید خدا خیرتون بده kohdarmiansali.blogfa.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.