تابلویی برای کاهش تصادفات عابر پیاده +عکس

۲۱اردیبهشت،

” Aibek Almasov” با طرحی تازه قصد دارد تصادفات را تا حد بسیار بسیاری کاهش دهد. او به تازگی ایده ای برای تابلوهای راهنمایی عابرین پیاده داده است که می توانند میزان تصادفات را کاهش دهند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سالانه تصادفات فراوانی در دنیا انجام می گردد که طی آن عابرین پیاده به سبب دیده نشدن یا حتی دویدن ناگهانی به وسط خیابان جانشان را از دست داده اند. این اتفاق حتی زمانی که آن ها روی خط عابر نیز حرکت می کنند رخ خواهد داد.

” Aibek Almasov” با طرحی تازه قصد دارد این تصادفات را تا حد بسیار بسیاری کاهش دهد. او به تازگی ایده ای برای تابلوهای راهنمایی عابرین پیاده داده است که می توانند میزان تصادفات را کاهش دهند.

“تابلوهای شیشه ای” نام این طرح است که از یک حلقه شیشه ای مجهز به صفحه خورشیدی ساخته شده است. در این تابلو در ابتدا هیچ نشانه ای وجود ندارد اما با نصب آن در نقاط خطوط عابر پیاده نقش اساسی می گیرد.

غالبا کسی به تابلوهای امروزی توجهی ندارد اما این تابلو هنگامی که کسی قصد عبور از خیابان را داشته باشد علامت عابر پیاده روی آن نقش می بندد که این به معنی خطر برای رانندگان است سپس می تواند عبور کند .

این تابلو سبب می گردد تا راننده از عبور یک عابر پیاده مطمئن باشد پس سرعتش را کاهش می دهد تا از تصادف های رانندگی جلوگیری شود. هنگام شب نیز نقش عابر با انرژی ذخیره شده به رنگ قرمز در می آید.

این تابلو شاید به نظر ساده باشد اما از نظر علمی می تواند در رفتار و ذهنیات راننده از اتفاقات پیش رو تاثیر گذارد به طوری که احتمال تصادف وجود خواهد داشت پس همه با احتیاط رفتار می کنند. 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.