«تابور» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره‌ فیلم مراکش را از آن خود کرد

۲۰م آذر ،

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌‌فر» جایزه ویژه هیئت داوران بخش رقابتی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش را به‌دست آورد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌‌فر» و با حضور این فیلمساز جوان ایرانی، «فریبا رستمی» تهیه‌کننده مشترک آن و همچنین پخش‌کننده جهانی فیلم در دو نوبت در روزهای ۱۱ و ۱۲ آذرماه جاری (۱ و ۲ دسامبر ۲۰۱۲) به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش به نمایش درآمد و توانست جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را از آن خود کند.

اعضای هیئت داوران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش عبارت بودند از: «جان بورمان» (رئیس هیئت داوران) ـ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده از انگلستان، خانم «جما آرتینتون» ـ بازیگر از انگلستان، «پرفرانسیسکو پارینو» ـ بازیگر از ایتالیا، «جیمز گرای» ـ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده از آمریکا، خانم «شارمیلا تاگور» ـ بازیگر از هند، خانم «ماری جوس کروس» ـ بازیگر از کانادا، «جیلالی فیرهاتی» ـ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر از مراکش، «جان سو ایل» ـ کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده از کره جنوبی و «لامبرت ویلسون» ـ بازیگر از فرانسه.

جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش که معتبرترین جشنواره فیلم در قاره آفریقا محسوب می‌شود برای این دوره خود میزبان فیلمسازان و بازیگران مطرح جهان از جمله؛ ژانگ ییمو، دارن آرنوسکی، جاناتان دمی، ایزابل هوپر و بریلیانت مندوزا بود که در کنار نمایش فیلم‌هایشان، کنفرانس‌ها و کلاس‌های متعددی را برگزار کردند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان از روزهای ۱۰ تا ۱۸ آذرماه جاری (۳۰ نوامبر تا ۸ دسامبر۲۰۱۲) در کشور مراکش برگزار شد.

پس از اتمام جشنواره مراکش «وحید وکیلی‌‌فر» برای معرفی «تابور» عازم جشنواره بین‌المللی فیلم دبی خواهد شد تا شاهد حضور این فیلم در بخش مسابقه این جشنواره باشد. در این دوره جشنواره دبی فیلمسازان سرشناس و صاحب سبکی همچون؛ وانگ بینگ و بریلانت مندوزا با تازه‌ترین فیلمشان در بخش رقابتی حضور دارند.

نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه جاری (۹ تا ۱۶ دسامبر) در شهر دبی برگزار می گردد.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۹۴۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.