«تابور» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی «تسالونیکی» به نمایش درمی‌آید

به گزارش سینمانگار، فیلم «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر، در بخش مسابقه پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «تسالونیکی» یونان برای کسب جایزه اسکندر طلایی با فیلم‌هایی از سایر کشورها به رقابت می‌پردازد.

فیلم سینمایی «تابور» که دومین فیلم بلند وحید وکیلی‌‌فر پس از فیلم تحسین شده «گشر» می‌باشد، با بازی محمد ربانی از پیشکسوتان تئاتر و با فیلمبرداری محمدرضا جهان‌پناه و تهیه‌کنندگی وحید وکیلی‌فر و فریبا رستمی در تهران تولید شده است.

«تابور» تصویری مدرن و آخرالزمانی از تهران ارائه می‌دهد که آن را نسبت به فیلم‌های متعارف سینمای مستقل ایران بسیار متفاوت می‌نمایاند و به دلیل همین ویژگی، مورد توجه جشنواره‌های متعدد بین‌المللی قرا گرفته است که در روزها و ماه‌های آتی به نمایش در خواهد آمد.

در خلاصه داستان «تابور» آمده است: و اکنون انسان بیش از پیش، همچون پدیده‌ای تنها و نوظهور در این جهان، به خود می‌اندیشد و با بیم و امید، چشم‌اندازی غبارآلوده را به نظاره می‌نشیند که شاید تولدی دیگرگونه از تابور زمین یابد و مرهمی و نوازشی و گهواره‌ای در راه باشد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «تسالونیکی» که یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی اروپا محسوب می‌شود؛ محملی است برای کشف و معرفی فیلمسازان مستقل که خارج از جریان متعارف سینما در پی خلق فرم و شیوه‌های بیانی نو می‌باشند. پنجاه و سومین دوره این جشنواره در روزهای  ۱۲ تا ۲۱ آبان ماه جاری ( ۲ تا ۱۱ نوامبر ۲۰۱۲) در کشور یونان برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «تابور» در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان جوان آن در بخش «پنجره‌ای به ‌سوی سینمای آسیا» در هفدهمین دورهجشنواره بین‌المللی فیلم پوسان به روی پرده رفت. این جشنواره که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان محسوب می‌شود؛ در روزهای ۱۳ تا ۲۲ مهرماه سال جاری ( ۴ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۱۲)  در شهر پوسان کره جنوبی برگزار ‌شد.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.