تابوهای المپیک ۲۰۱۲ لندن؛ تلفن همراه، آب و ساندویچ ممنوع

به گزارش منابع خبری، در حال حاضر غذا، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی و همچنین فلاسک در فهرست مواد ممنوعه در ورزشگاه های المپیک لندن قرار دارند.

بدین ترتیب و در پی تدابیر سختگیرانه امنیتی کمیته برگزاری المپیک، خانواده هایی که می خواهند یک روز را با حضور در ورزشگاه های المپیک خوش بگذرانند، با محدودیت های زیادی روبرو خواهند شد.

کیف تمامی افرادی که قصد ورود به ورزشگاه ها را دارند همانند فرودگاه ها با دستگاه X-ray مورد بازرسی قرار می گیرد.

بر این اساس افرادی که بلیت بازی ها را دریافت می کنند، باید تعهد نامه ای را امضا کنند که توسط کمیته برگزاری المپیک در اختیار آنها قرار می گیرد.

طبق قوانین، در ورزشگاه های محل برگزاری بازی های المپیک بردن غذا، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی، مایعاتی که ظرف آنها بزرگتر از ۱۰۰ میلی لیتر است. چتر، بوق و شیپور، سوت، طبل، جغجغه، آلات موسیقی یا هر ابراز دیگری که به نظر کمیته برگزاری می تواند مزاحمت ایجاد کند از جمله گوشی های تلفن همراه، فلاسک و به طور کل هر شیئی که از نظر کمیته برگزاری خطرآفرین باشد و در جریان برگزاری مسابقات خلل ایجاد کند، ممنوع است.

بنابراین فضای حاکم بر ورزشگاه های المپیک کاملا متفاوت با چیزی خواهد بود که انگلیسی ها به خصوص در جریان تماشای مسابقات کریکت یا تنیس ویمبلدون تجربه کرده اند.

یکی از مسوولان کمیته برگزاری المپیک در این باره گفت: می خواهیم تماشاگران نهایت لذت را ببرند. این قوانین و شرایط به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم با هر حادثه احتمالی برخورد کنیم.

گفته می شود ممنوعیت همراه بردن تلفن، احتمالا فقط در مکان هایی اعلام خواهد شد که در آنها مسابقات باید در سکوت برگزار شوند مثل مسابقات ژیمناستیک و تیراندازی با کمان.

گرچه بسیاری از مسابقات در فضاهای باز و زیر آفتاب برگزار می شود اما خانواده ها فقط می توانند کرم های ضد آفتابی را همراه خود داشته باشند که تیوپ آنها کوچکتر از ۱۰۰ میلی لیتر باشد.

مسوولان همراه بردن بطری های آب و انواع نوشیدنی را به داخل ورزشگاه ها ممنوع کرده اند اما آبخوری در تمامی مکان ها وجود خواهد داشت به طوریکه تماشاگران مجبور نخواهند بود از شرکت های حامی مالی بازی ها مثل کوکا کولا و مک دونالد نوشیدنی بخرند.

کمیته برگزاری المپیک اعلام کرده است، هدف از اجرای تمامی این تدابیر حفظ امنیت و ایمنی ورزشکاران، تماشاگران و کارکنان محل های برگزاری مسابقات خواهد بود اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

۹۱۲۶**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۹۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.