تابیدن بسیار آفتاب به پوست کودکان، در بزرگسالی به سرطان منجر می‌شود

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز: متخصص پوست گفت: ۵۰ درصد اشخاصی که بزرگسالی به سرطان پوست مبتلا میشوند کسانی می باشند که اشعه ماوراء بنفش بیش از حد در دوران کودکی به پوستشان تابیده است.

حسین طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: مراقبت از پوست از تولد تا زمان مرگ برای همه انسانها ضروری است و تمام اشخاص به مراقبت بهداشتی اعضای بدن خود از جمله پوست نیاز دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مراقبت از همان لحظه تولد باید انجام شود که بر حسب ژنتیک، جنس پوست که چرب، خشک یا معمولی است و همچنین برحسب بهداشت خانواده تفاوت دارد.

این متخصص پوست ادامه داد: وقتی نوزاد به سن راه‌رفتن افتاد یعنی به صورت چهار دست و پا توانست خودش را در معرض هوای باز قرار دهد از آن زمان اثرات مضر نور آفتاب نیز دامنگیر کودک می‌شود.

طباطبایی افزود: این اثرات در کوتاه مدت مدنظر نیست بلکه در زمان های طولانی، مسافرت ها و کنار دریا مدنظر است؛ به طور مثالًوقتی  کودک را لخت و بدون کرم ضد آفتاب در شن‌های کنار دریا رها می‌کنند واضح است که پوست کودک به طور مستقیم اشعه ماوراء بنفش را دریافت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: وقتی کودک بدین‌صورت تحت اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد جزء تجمعی اشعه ماوراء بنفش در پوست او از همان دوران کودکی تشکیل می‌شود که ظاهر آن فقط یک قرمزی است که بعد هم خود به خود خوب می‌شوند ووالدین هم به این عملکرد بی‌اعتنا می باشند.

متخصص پوست ادامه داد: ثابت شده ۵۰درصد قسمت مضر نور آفتاب تا ۱۷ سالگی به پوست کودک و نوجوان می‌تابد که معمولاً در این محدوده سنی اشخاص هیچ توجهی به مراقبت و زیبایی پوست ندارند که در این مقطع والدین باید مسائل مراقبتی پوست را اعمال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مطالعات نشان داده اشخاصی که در سنین بالا دچار سرطان پوستی ناشی از آفتاب می‌شوند ۵۰درصد از اشعه ماوراء بنفش آفتاب را تا همان ۱۷ سال اول عمر خود دریافت کرده‌اند و این اشخاص کسانی می باشند که در این محدوده سنی مراقبت خاصی از پوست خود در برابر نور آفتاب نداشته‌اند.

طباطبائی ادامه داد: پیشنهاد ما به اشخاص این است که از لحظه تولد تا زمان مرگ بر حسب سن و شرایط پوست خود که نوع مراقبتهای پوستی را متغیر می‌سازد از پوست خود در برابر اشعه آفتاب محافظت کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.