تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر عملکرد مغز کودکان

اردیبهشت ۱۴۰۳

بازی‌ها رایانه‌ای که دارای اکشن‌های خشن است بدلیل اینکه مغز کودک قابلیت تجزیه و تحلیل این تصاویر را ندارد، اثرات مخربی بر ذهن آنان می‌گذرد.

دکتر اکبریان، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، ضمن بیان اینکه، بازی‌های رایانه‌ای باید مطابق سن کودکان انتخاب شود، افزود: بازی‌های رایانه‌ای، که مطابق با سنین مختلف طراحی شده است. بنابراین برای کودک باید بازی‌های انتخاب شود که متناسب با سن آن باشد.

وی در ادامه افزود: بازی‌های که دارای اکشن‌های خشن است برای کودک اثرات خطرنای را به همراه دارد بدلیل اینکه، مغز کودک قابلیت تجزیه و تحلیل را نداشته، همچنین ذهن کودک تصاویر را واقعی فکر می‌کنند و این بازی‌ها در ذهنیت کودک شکل می‌گیرد.

اکبریان تصریح کرد: ممکن است کودک با دیدن بازی‌های رایانه‌ای یکسری عملیات تحریک آمیز و خطاهایی انجام دهد که با معیار علمی و توجیهی دادگاه‌ها قابل قبول نیست.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان توصیه و تاکید کرد: توصیه می‌شود، در تماشای کارتون‌ها برای کودکان متناسب با رنج سنی آنها انتخاب شود. بدلیل اینکه ذهنیت کودک با بزرگترها متفاوت بوده بنابراین تصاویر را اقعی تصور می‌کنند، همچنین اینگونه بازی‌ها در تقویت ذهنی کودک موثر بوده و اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.