تاثیر مستقیم عملکرد بیمه ها به رشد اقتصادی کشور

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک کارشناس بیمه با اشاره به ارتباط متقابل بین پیشرفت بیمه ها و رشد اقتصادی کشور گفت: پیشرفت بیمه در یک کشور می تواند منجر به حفظ ثروت ملی و تشکیل پس اندازهای بزرگ شود.

لطفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت بیمه ارتباطی مستقیم با رشد و توسعه اقتصادی، افزایش مبادلات و توسعه سرمایه گذاری های آن کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش صنعت بیمه به عنوان یک نهاد سرمایه گذار و تعهدش در جبران خسارت این نهاد می تواند تاثیر بسزایی بر فعالیت های اقتصاد کلان و نیز رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

وی یکی از اثرات مهم اقتصادی بیمه را حفظ ثروت ملی دانست و گفت: اشخاص و نهادها می توانند ضمانت اموال و تاسیسات خود را با پرداخت حق بیمه مستمر، به شرکت های بیمه گذار واگذار کنند.

لطفی اظهار داشت: بنابراین اگر ضریب نفوذ بیمه از طریق گسترش فرهنگ بیمه و تنوع بخشی به بیمه نامه ها افزایش یابد، فعالان اقتصادی وارد عرصه جدید از سرمایه گذاری ها می شوند و این سرمایه گذاری های جدید، بافت توسعه و رشد اقتصادی در کشور می شود. این امر فقط در صورتی تحقق می یابد که سرمایه گذار بداند هیچ خطری سرمایه اش را تهدید نمی کند و دراین شرایط است که بیمه می تواند ریسک خطر را کاهش دهد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.