تاثیر مستقیم نشست تهران در اوضاع سوریه/ ترکیه بیش از این به ایجاد بحران در منطقه دامن نزند

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه نشست دوستان سوریه در تهران نشان دهنده موفقیت موضع جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ترکیه در خصوص مسائل سوریه دچار اشتباه محاسباتی شده و امیدواریم با تغییر سیاست‌های خود به ایجاد بحران در منطقه دامن نزند.

علاالدین بروجردی نماینده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست امروز دوستان سوریه در تهران گفت:‌ نشست دوستان سوریه یک حرکت ابتکاری و ارزشمند است که در راستای عدم دعوت جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های مربوط به بررسی اوضاع داخلی سوریه- که با فشار آمریکا همراه بود- برگزار شده و  نتیجه آن در اوضاع داخلی سوریه تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: نشست دوستان سوریه با محوریت تهران که با حضور ۲۰ کشور برگزار می شود، نشان دهنده تاثیر گذاری سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت از سوریه به عنوان محور مقاومت، مهم است، اظهار داشت: برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران به جهت موفقیت دولت سوریه در مبارزه با تروریست‌ها و برقراری امنیت در داخل این کشور حائز اهمیت است.

وی همچنین به سیاست‌ غلط ترکیه در قبال سوریه اشاره کرد و گفت:طی سفری که به ترکیه داشتیم ضمن ملاقات با رئیس جمهور وزیر امور خارجه این کشور مراتب مخالفت جدی جمهوری اسلامی ایران با سیاست مداخله جویانه در امور سوریه و حمایت از رژیم صهیونیستی را اعلام کردیم.

بروجردی خاطر نشان کرد: ترکیه در خصوص مسائل سوریه دچار اشتباه محاسباتی جدی شده و امیدواریم با تغییر سیاست های خود بیش از این موجب ایجاد بحران در منطقه نشود.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.