تاثیر مواد غذایی پرچرب بر کاهش احساس طعم مواد غذایی

خبرگزای آریا- خوردن مواد غذایی پرچرب میزان تشخیص در طعم و مزه غذاها را کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  به نقل از نشریه اشپرینگر، محققان دانشگاه ناتینگهام و شرکت مواد غذایی یونیلور دریافتند که چربی موجود در غذاها می‌تواند فعالیت قسمتی از مغز را که مسئول پردازش و پاسخ‌دهی به طعم و مزه غذاهاست را مختل ‌کند.
براساس این گزارش محققان طی یک دوره سه ساله با بررسی واکنش مغزی گروهی از افراد به چشیدن محتوای چربی چهار امولسیون از میوه‌های مختلف تحت نظر یک اسکنر MRI، مشاهده کردند که قشرهای سوماتو سنسوری و قدامی، اینسولای خلفی و میانی که مسئول درک طعم غذاها در مغز هستند را در مقایسه  با خوردن نمونه‌های چرب، فعال‌تر می‌کند.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید که امولسیون‌های چربی، واکنش‌های کورتیکال مغز در نواحی مربوط به پردازش و پاسخ‌دهی به طعم و مزه را سرکوب می‌کند و باعث بروز احساس گرسنگی و سیری نابجا می‌شود.
نتایج دیگر این مطالعه حاکی است که لذت بردن مردم از مواد غذایی و تأمین خواسته آنها مبتنی بر عرضه غذاهای سالم بسیار مهم‌تر از طعم و مزه محصولات است.
براساس این گزارش محققان افزودند که این اولین مطالعه است که به بررسی اثر چربی بر روی پردازش حسگرهای درک کننده مزه غذاها می‌پردازد و امید است در آینده‌ای نزدیک منجر به ایجاد غذاهای سالم و محصولات غذایی کم چرب بدون تأثیر منفی بر طعم غذاها شود.  


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.