تاثیرات بانک مرکزی ژاپن بر قیمت طلا

۳۰م دیماه ،

بینا- در حالی که سرمایه گذاران در انتظار تسهیل هر چه بیشتر سیاستهای پولی از سوی بانک مرکزی ژاپن می باشند قیمت جهانی طلا امروز با رشد اندکی مواجه شده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / رویترز، امیدواری سرمایه گذاران به اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن روز قبل نیز سبب رشد بهای جهانی طلا شد.
براساس این گزارش، معامله گران بازار طلا اعلام کردند میزان تقاضای خرید فیزیکی طلا در آسیا اوایل سال تازه قمری در پی افزایش قیمت ها و نزدیک شدن به سطح مقاومتی ۱۷۰۰دلار کاهش یافت.
این گزارش می افزاید، “پیتر فانگ” تحلیلگر اقتصادی فلزات گرانبها در هنگ کنگ اظهار داشت: از آنجایی که سرمایه گذاران قبل از سال تازه قمری در چین به اندازه کافی طلا خریداری کرده اند درحال حاضر میزان تقاضای خرید این فلز با کاهش روبرو شده است.
کشور هند برای جلوگیری از افزایش خرید طلا و مواجه شدن با کسری بودجه تا ۲ درصد میزان تعرفه واردات طلا را افزایش داده و به ۶ درصد رسانده است.
تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز حاکی از این امر می باشد که قیمت جهانی طلا امروز در بالای سطح مقاومتی ۱۶۹۴ دلار و نزدیک به دامنه ۱۷۰۶ دلار در نوسان خواهد بود.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با رشد ۰٫۳ درصدی در سطح ۱۶۹۴ دلار و ۲۵ سنت مبادله شده است.
گفتنی است، هر اونس پلاتین امروز با رشد ۰٫۴ درصدی در محدوده ۱۶۸۰ دلارو ۴۹ سنت داد و ستد شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.