تاثیرات طوفان بر انتخابات آمریکا

سهشنبه ۹ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

طوفان سندی در ایالات متحده و کانادا تاکنون جان ۱۴ نفر را گرفته و برق بیش از سه میلیون خانوار..

در شرایطی که یک هفته تنها به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وقت باقی مانده است، چگونگی کنترل ابرطوفان سندی می‌تواند به پیروزی یا شکست اوباما در مقابل رقیب سرسخت خود میت رامنی منتهی شود.

خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس» گزارش تفسیری داد؛ طوفان سندی در ایالات متحده و کانادا تاکنون جان ۱۴ نفر را گرفته و برق بیش از سه میلیون خانوار آمریکایی را قطع و مترو نیویورک یک متر و ۲۰ سانتیمتر زیر آب رفته است.

خبرگزاری رویترز نیز ساعتی پیش گزارش تفسیری داد؛ شکسته شدن «موج‌شکن» در شمال نیوجرسی آمریکا در پی طوفان «سندی» سبب غرق شدن سه شهرک در این ایالت شده است.
«لورنت لاموته»، نخست وزیر هائیتی امروز اعلام نمود؛ بر اثر طوفان سندی که پیش از رسیدن به آمریکا سواحل این کشور در منطقه ‘کارائیب’ را درنوردید، ۶۵ نفر کشته شدند.

«کوین اوبیتس»، سخنگوی متروی نیویورک می گوید: اکنون هفت تونل اصلی مترو در اثر طوفان سندی زیر آب رفته‌اند و متروی نیویورک در دوران حیات ۱۰۸ ساله خود هرگز با چنین فاجعه‌ای مواجه نشده بود.

پایگاه آمریکایی ‘آی‌تی‌ان’ خبر داد؛ شب گذشته نیروگاه برق شهر ‘نیویورک’ در اثر طوفان سندی دچار آتش سوزی شد.

پایگاه رادیو رژیم صهیونیستی نوشت: پیش‌بینی می‌‌شود ‘طوفان سندی’ آمریکا، ‘بزرگترین فاجعه قرن’ معرفی شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری یونایتد پرس، نیروگاه‌های اتمی آمریکا در ایالت‌های ‘مریلند’ و ‘پنسیلوانیا’ در پی وقوع طوفان سندی تعطیل شدند.

اوباما در ایالات ‘ماساچوست’، ‘نیوجرسی’، نیویورک’،’ کاناتیکت’، ‘پنسیلوانیا’، ‘مریلند’ و ‘رودآیلند’، وضعیت اضطراری اعلام نمود.

روزنامه کانادایی «گلوب‌اندمیل»، ابرطوفان سندی به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا یک فرصت انتخاباتی بی‌سابقه داده تا در این وقت بحرانی از خود غیرت نشان دهد و رقیب خود «میت رامنی» را از دور رقابت‌های انتخاباتی خارج کند.
باراک اوباما امروز در بیانیه‌ای با «فاجعه آمیز» خواندن وضعیت نیویورک به سبب طوفان ‘سندی’ بر آمادگی کامل دولت برای مقابله با این طوفان تاکید نمود.

بر اساس این گزارش تفسیری، در شرایطی که یک هفته تنها به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وقت باقی مانده است، چگونگی کنترل ابرطوفان سندی می‌تواند به پیروزی یا شکست اوباما در مقابل رقیب سرسخت خود میت رامنی منتهی شود.

«جولیان زلیزر» استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه پرینستون در خصوص این ابرطوفان می گوید: این بحران اوباما است که باید آن را اداره کند. اگر به خوبی بتواند آنرا کنترل کند و به نظر یک رهبر جسور به نظر بیاید، بدون شک یک پوئن مثبت برای او ثبت خواهد شد.

ابرطوفان سندی منجر شد تا اوباما و رامنی کمپین‌های انتخاباتی خود که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود را لغو نمایند زیرا این طوفان به اندازه‌ای شدید بود که پیش از آنکه حدود ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه به وقت محلی وارد نیوجرسی شود، در ۱۰ ایالت آمریکا اعلام وضعیت فوق‌العاده شد.

«باراک اوباما» روز دوشنبه در گزارش تفسیری خود درباره آمادگی برای وقوع طوفان در کاخ سفید گفت: انتخابات بدون هیچ خللی برگزار خواهد شد، اولویت شماره یک اطمینان حاصل نمودن از این مسئله است که ما زندگی مردم را نجات دهیم. مسئله مهم درباره آمریکا این است که چه وقتی ما از شرایط سختی همچون شرایط کنونی رهایی می‌یابیم. ما همه در کنار هم هستیم.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۶۰ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: چهارشنبه ۱۰ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , طوفان

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.