تاثیرات مخرب تحریم‌های تجاری ۵۰ ساله آمریکا بر سیستم آموزش کوبا

۰۷م آذر ،

دولت کوبا اعلام کرد، تحریم تجاری ۵۰ ساله آمریکا علیه کوبا به شدت اقدامات آموزشی این کشور را تضعیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لوییسا گونزالز، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش کوبا گفت: این تحریم تجاری که مرتبا طی ۲۰ سال اخیر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شده است، امسال بیش از پنج میلیون دلار آمریکا به درآمدهای کوبا ضرر وارد کرده است؛ مبلغ بسیار مهمی که می‌توانست برای بهبود شرایط آموزشی استفاده شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش کوبا ادامه داد:‌ ما مشکلاتی در تهیه وسایل کامپیوتری برای تقویت شرایط آموزش دانش آموزان داریم و در حال حاضر تعدادی از تجهیزات کامپیوتری از کار افتاده‌اند و قطعات یدکی برای تعمیر آن‌ها وجود ندارد.

وی همچنین افزود:‌ یکی دیگر از مشکلات رایج این است که در حالی که وزارت آموزش و پرورش تهیه وسایل اصلی آموزش را تضمین می‌کند اما این وسایل ازکیفیت خوبی برخوردار نیستند.

تحریم تجاری ۵۰ ساله، کوبا را وادار کرده تا هزینه‌های بیشتری را در رابطه با تهیه این وسایل اساسی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان صرف کند چرا که این وسایل باید از بازارهای دور و از طریق زنجیره‌ای پیچیده وارد شوند.

از زمانی که دولت سوسیالیست کوبا در سال ۱۹۵۹ قدرت را به دست گرفته، آموزش را در رأس اولویت‌های کشور قرار داده و ۹٫۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به این بخش اختصاص داده است.

براساس شاخص توسعه و پیشرفت آموزشی، آموزش در کوبا که از نظر مالی در مضیقه است همچنان درمیان ۱۲۰ کشور سراسر دنیا در رتبه شانزدهم قرار دارد؛ یعنی بالاتر از بسیاری از کشورهای ثروتمند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.