تاثیر آموزش قرآن در زندان‌های تاجیکستان

رئیس شورای علمای تاجیکستان تأکید کرد که بنا به درخواست زندانیان قرآن به زبان عربی در اختیار آنان قرار گرفته است که این امر موجب کاهش افراط‌گرایی در میان زندانیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، «عبدالله قاسم‌اف» سخنگوی شورای علمای مرکزی گفت: پس از اینکه زندانیان در اوایل ماه اوت ابراز علاقه کردند که قرآن را به زبان اصلی بخوانند تا بتوانند در معرض اهداف اسلام واقعی قرار گیرند، مراکز اسلامی تاجیکستان نزدیک به ۱۰۰ نسخه قرآن به زبان عربی در اختیار زندان‌های کشور قرار داده است.

خبرگزاری فارس: آموزش قرآن در زندان‌های تاجیکستان موجب کاهش افراط گرایی در بین زندانیان می‌شود

 

«سید مکرم عبدالقدیرزاده» رئیس شورای علمای تاجیکستان در این رابطه اظهار داشت: زندانیان خواستار نوشته‌های مختلف مذهبی شده بودند تا بتوانند در اوقات فراغت خود مطالعه کنند و این نکته خیلی مهم است چرا که بسیاری از آنان ممکن است وقتی اصول اسلام را یاد بگیرند مسیر اصلاح را برگزینند.

وی تصریح کرد که زندانیان ابراز داشته‌اند: برای تقویت بنیان‌های مذهبی خود قدر این فرصت را می‌دانند.

عبدالقدیرزاده گفت که دسترسی زندانیان به منابع اسلام می‌تواند به آنان کمک کند تا در برابر تبلیغات افراط‌گرایی مقاومت کنند و می‌تواند آنان را از پیروی جنبش‌های مذهبی افراطی باز دارد.

این در حالی است که حزب نهضت اسلامی تاجیکستان نیز یکی از سازمان‌هایی است که مطالب مذهبی را به زندان‌های تاجیکستان فرستاده است.

«محمد علی هیأت» معاون حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در این رابطه گفت: زندانیان به مطالب مذهبی بیش از دیگران نیاز دارند چرا که دیدگاه بسیاری از آن‌ها در دوران حبس نسبت به زندگی تغییر می‌کند و بسیاری از مسائل را از نگاهی متفاوت خواهند دید.

وی همچنین اضافه کرد که آموزش قرآن در زندان‌ها می‌تواند مانع تأثیرپذیری افکار افراطی بعضی افراد بر روی سایر زندانیان شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.