تاثیر ارز ۱۷۰۰ تومانی بر قیمت سکه آتی

بینا- روند رو به رشد قیمت سکه آتی امروز نیز ادامه داشته و به گفته معامله‌گران این بازار نبود اخباری مبنی بر کاهش قیمت دلار و سکه از سوی مسئولان و نرخ ارز ۱۷۰۰ تومانی در بودجه سال آینده بر افزایش قیمت‌ها دامن زد.
امروز بازار آتی سکه در حالی روند صعودی خود را ادامه می‌دهد که با توجه به دلار ۲۷۴۵ تومانی بازار آزاد، سکه مهر ماه با قیمت یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.
به گزارش بینا، الهام خوشنویسان معامله‌گر بازار آتی سکه با اشاره به وضعیت بازار ادامه دار بودن روند صعودی را صورت عدم کنترل بازار محتمل دانست و به فارس اظهار داشت: در حال حاضر بازار سکه به دلیل عدم وجود اخبار مثبت از سوی مسئولان مبنی بر کاهش قیمت‌ دلار و سکه همجنان صعودی است و تا زمانی که اقدام و یا خبری منتشر نشود، این وضعیت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه اونس جهانی نیز روز گذشته نسبت به پنج شنبه مثبت بسته شد،افزود: علاوه بر نرخ دلار و سکه نقد، خبر ارز تک نرخی ۱۷۰۰ تومانی برای بودجه ۹۲ نیز بر افزایش قیمت‌ها دامن زد.
در حال حاضر با توجه به اونس ۱۷۷۲ دلاری، سکه مهر و آبان یک میلیون و ۱۴۳ و یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان معامله می‌شود. سکه آذر و دی ماه نیز یک ملیون و ۲۱۶ و یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
روند افزایشی قیمت سکه و دلار در بازار نقد و سکه آتی در حالی ادامه دارد که هیچ خبری درباره کاهش قیمت سکه از سوی مسئولان مطرح نمی‌شود و حتی در اتاق مبادلات ارزی که راه اندازی شده است قیمت ها هر روز افزایش می‌یابد،بنابراین هیچ کمکی به کاهش قیمت‌ دلار نکرده است.
پیش از این هر بار بازار با یک شوک خبری با افزایش بیش از حد روبه رو می‌شد مسئولان سعی در کاهش آن داشتند، ولی این بار هیچ اظهار نظر و خبری در این خصوص از سوی مسئولان شنیده نمی‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.