تاثیر افزایش نرخ بهره بر رشد هند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

به رغم افزایش اندک رشد اقتصادی هند در سه ماهه سوم سال کنونی،نرخ بهره بانکی بالا در این کشور مانع از بهبود کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه گذاری در این کشور شده است.

با توجه به آنکه کارشناسان اقتصادی رشد اقتصادی ژوئیه تا سپتامبر را در حدود ۴٫۶دهم درصد تخمین زده اند، این عدد تنها دو دهم درصد بیشتر از رشد اقتصادی ۴٫۴دهم درصدی در سه ماه قبل خواهد بود.

اقتصاددانان به رغم کاهش ارزش پول و خسارات ناشی از باران های موسمی ،نتایج رشد اندک اقتصادی را مرهون افزایش صادرات تولیدات کشاورزی می دانند.اما از سوی دیگر، افزایش مقررات مالی برای جلوگیری از کسری بودجه و همچنین افزایش دو درصدی نرخ بهره بانکی قطعا فعالیت های تجاری و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، کارشناسان خدمات سرمایه گذاری مودیز معتقدند تحولات سیاسی و اقتصادی در این کشور سبب شده است فعالیت های سرمایه گذاری برای جلب اعتماد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با مشکلات بزرگی روبرو شوند.

محاسبات آماری سال مالی مارس حاکی از کاهش پنج درصدی رشد اقتصادی در هند است که چنین کاهشی در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است. این درحالی است که کارشناسان اقتصادی از کاهش بیش از پنج درصدی رشد اقتصادی در این کشور خبر می دهند.

به گفته گلدمن ساچز، تورم هفت درصدی این کشور سبب افزایش بهره پولی و همچنین پیامدهای منفی رشد اقتصادی خواهد بود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.