تاثیر امید بر موفقیت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

امید سبب تمرکز همه توان فرد برای رسیدن به خواسته اش می گردد.

دکتر فربد فدایی، مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  این کلام خداوند است که می فرماید مرا بخوانید تا خواسته های شما را اجابت کنم.

وی گفت: و در واقع کسی که دعا دارد از اجابت آن نا امید نمی شود و این عصاره آن چیزی است که در روانشناسی مثبت از آن صحبت می گردد و در واقع ما مسلمانان گوهری را که نزد خود ما است از گمشدگان لب دریای روانشناسی غرب طلب می کنیم.

فدایی متذکر شد: البته ضروری است که خواسته انسان، خواسته ای خیر و در جهت منافع همه باشد و شخص نیز با عنایت خداوند و با آگاهی از توان خود برای رسیدن به آن بکوشد و در اینجاست که می تواند به رسیدن خواسته خود امیدوار باشد در غیر اینصورت خواسته ای که متضمن شر است و یا خواسته خوبی که فرد بی توجه به شرایط و امکانات خود و بدون تلاش بخواهد برآورده شود عملی نمی باش.

این متخصص روانپزشکی خاطر نشان نمود: با توجه به پیش زمینه هایی که گفته شد، شخصی که  خواسته ای شایسته دارد که در جهت هدفهای انسانی و الهی است برای رسیدن به آن نیز کوشش می نماید و با امیدواری به کار خود ادامه می دهد و این امید سبب تمرکز همه توان فرد برای رسیدن به خواسته اش می گردد و سبب تجهیز نیروهای خود آگاه و ناخودآگاه وی در این مسیر می گردد که بالطبع سبب امکان موفقیت می گردد.

فدایی در پایان عنوان نمود: به هر حال باید به خاطر داشت که موفقیت جز نتیجه عنایت خداوند نمی باش./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.