تاثیر انصراف از یارانه‌ها بر طول عمر

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

بزرگی می گوید خواب همی دیدم که به بهشت همی رفته ام . اما دست هایم به سوی جهنم همی دراز است و در آتش می سوزد ،خواب خویش نزد معبران همی بردم .گفتند این دستانی است که در دنیا به سوی یارانه گرفتن دراز بوده است و هم اینک به آتش جهنم گرفتار همی شده است.

داستان پر حاشیه دریافت یا انصراف از دریافت یارانه ها موضوعی ست که به تازگی بازار محافل را به شدت گرم کرده به نحوی که کمتر مجلس و جمعی می توان یافت که به اظهار نظر در اینباره پرداخته نشود. از انتقادها و حمایت ها از طرح هدفمندی یارانه ها گرفته تا تحلیل های اقتصادی و بیم و امیدهای پس از آن.

اما در حاشیه این اتفاق مهم، رخداد فرهنگی دیگری هم در حال وقوع است، و آن نادیده گرفتن شان اشخاصی است که یارانه می گیرند. این موضوع تا حدی است که در بعضی تبلیغات و حتی اطلاع رسانی های رسمی از الفاظی استفاده می گردد که لزومی ندارد این الفاظ را به متقاضیان دریافت یارانه اطلاق کنیم و در مقابل اشخاصی را که از دریافت یارانه انصراف می دهند را قهرمان و پهلوان بنامیم. در تازه ترین مورد هم دکتر مسعود نیلی – مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور – در گفتگوی ویژه خبری گفت: نام انصراف دهندگان به‌عنوان قهرمانان توسعه و پیشرفت کشور درج می‌شود.

اگر در شبکه های اجتماعی و پایگاه اینترنتی های خبری و غیر خبری، چرخی بزنیم متوجه خواهید شد که موجی طنزگونه در این رابطه به راه افتاده که خواندن بعضی از مطالب خالی از لطف نیستند. رویش نیوز گلچینی را برای مطالعه فراهم نموده است:

*  ابن سوبسیت بلخی می گوید ،چند وقتی بود که غذا از مری ام پایین نمی رفت وهر چه در دهان می نهادمی ، در گلو گیر همی کرد ،به نزد طببیان همی رفتم و نسخه ها دادند و افاقه نکرد ،تا شبی پیر طریقتی فرمود از گرفتن یارانه انصراف همی ده ،بهبودی حاصل همی آید ،فردا انصراف همی دادم و از آن روز ، مسیر مری تا معده گشوده همی گشت و بهبود حاصل همی آمد.
*  شیخ را گفتند به جز صدقه ،چه چیز دیگری رفع بلا همی کند فرمود انصراف از گرفتن یارانه

*  آورده اند که یارانه بگیری را دیدند که در قعر جهنم ، گرفتار چهل و پنج اژدهای دو سر همی بود و فریاد کنان کمک همی طلبید و کسی به فریاد او نرسید و صالحان همی گفتند که این چهل و پنج اژدها همان چهل و پنج هزار تو مان یارانه ای است که وی در طول حیات می گرفته است و از گرفتن آن انصراف نداده است.
* بزرگی می گوید خواب همی دیدم که به بهشت همی رفته ام . اما دست هایم به سوی جهنم همی دراز است و در آتش می سوزد ،خواب خویش نزد معبران همی بردم .گفتند این دستانی است که در دنیا به سوی یارانه گرفتن دراز بوده است و هم اینک به آتش جهنم گرفتار همی شده است.
* آیا می‌دانید بر اساس آخرین تحقیقات پزشکی، احتمال ابتلا به سرطان معده در کسانی که یارانه می‌گیرند بیست و هشت درصد بیشتر از کسانی است که دست‌شان توی جیب دولت نیست؟

* خیزید و خز آرید که هنگام خزان است
یارانه نگیرید که دولت نگران است

دخل همه را کرده طرف خرج عطینا
این کار ز موجودی صندوق عیان است

فیکس است حقوق من و تو در همه سال
نرخ همه اجناس ولی در نوسان است

یارانه نگیرید اگرچند بمیرید
در روز جزا اجر همه باغ جنان است

یارانه نگیرید که چرک کف دست است
چرکی که پر از میکروب و آسیب و زیان است

این چرک ولی بهر فلانی شده نعمت
بابک همه جا در پی این چرک روان است

طی دو سه سالی شده در چرک شناور
دارایی او گُنده تر از حدس و گمان است

* ﺭﻭﺍﻧﮑﺎﻭﺍﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﻭ ﺩﭘﺮﺷﯿﻦ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ / ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﺭﻭﺍﻧﮑﺎﻭﺍﻥ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺁﻟﺰﺍﯾﻤﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﻫﻮﺵ ﻭ ﺣﻮﺍﺱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺑﺮﺩ.
ﺳﺘﺎﺩ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ

*به خدا قسم اگر سبد کالا را در دست راستم و سهام عدالت را در دست چپم بگذارید از دریافت یارانه انصراف نخواهم داد!

* الا ایرانیان، فصل امید است/ بیا بگذر از این چرک کف دست/ بیفروزان چراغ خانه‌ات را/ رها کن مبلغ یارانه‌ات را
* انصراف از دریافت یارانه هشتاد نوع بلا را دفع می‌کند یا لااقل به تعویق می‌اندازد.

*این چند روز کم ﻣﻮﻧﺪﻩ یه حدیث ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﮐﻨﻦ ﮐﻪ ﺑﮕﻪ: “ﺍﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﯾﺪ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ۳۰ ﺳﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺳﺖ”

* آیا می‌دانید نگرفتن یارانه سبب افزایش قد، کاهش وزن، کنترل قند و چربی خون و افزایش طول عمر می‌شود؟


تریبون مستضعفین » طنز و کاریکاتور
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.