تاثیر بحران اقتصادی انگلیس بر تبعات خشونت علیه زنان

۰۵م آذر ،

با وجود آمار تکان دهنده خشونت علیه زنان به نظر می رسد که پلیس و آژانس های مربوط در این بخش در انگلستان اصولا فاقد توانایی لازم برای برخورد با این گونه از خشونت ها می باشند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، حقوق زنان یکی از مسائلی است که دولتهای غربی از آن به عنوان ابزاری برای حمله به کشورهای مخالف بویژه مسلمانان استفاده می کنند اما به نظر می رسد که اوضاع حقوق زنان در این کشورها بسیار بدتر از تصور بسیاری است.

بر اساس گزارشات موجود از هر ۴ زن انگلیسی حداقل یک نفر قربانی خشونت و یا سوء استفاده قرار گرفته است. بر همین اساس مشخص شده است که از هر ۸ تماسی که با پلیس گرفته می گردد یک مورد به خشونتهای شدید خانگی ارتباط دارد که در بعضی از مناطق این کشور این عدد به یک تماس در هر ۵ تماس رسیده است.

کارشناسان معتقد می باشند که خشونت بر علیه زنان در انگلستان به مانند یک کوه یخ است که تنها بخش کوچکی از آن در آمار و خبرها منتشر می گردد و در حقیقت بخش بسیاری از این مسائل گزارش نمی شود. در حال حاضر در هر هفته ۲ زن انگلیسی به سبب خشونت در این کشور جان خود را از دست می دهند. ۳ زن در هفته به سبب اثرات این خشونتها خودکشی کرده و جان می بازند و ۳ زن دیگر نیز اقدام به خودکشی می کنند.

” ساندرا هورلی ” مسئول یک بنیاد خیریه در انگلستان که در خصوص مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان فعالیت می کند می گوید: ما می گوییم که ملتی پیشرفته و صنعتی در بین ملل دیگر دنیا هستیم اما همچنان هزاران زن و کودک انگلیسی در خانه خود مورد خشونت و شکنجه های شدید واقع می شوند.

وی ادامه می دهد: ما به صورت روزانه به ۲ هزار زن در معرض خطر خدمات می دهیم. کمکهای ما شامل خانه های امن و کمک برای طی مراحل قانونی برای حمایت از این اشخاص است. باید اعتراف کنیم که روزانه هزاران زن و کودک انگلیسی در ترس و وحشت زندگی می کنند و البته به سبب کمبود امکانات ما نمی توانیم به بسیاری از این اشخاص کمک لازم را بکنیم.

بر اساس آمار منتشره در مورد دو کشور ولز و انگلستان هر ساله ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار زن در این دو کشور قربانی خشونت می شوند. اما با وجود این آمار تکان دهنده به نظر می رسد که پلیس و آژانس های مربوط در این بخش در انگلستان اصولا فاقد توانایی لازم برای برخورد با این گونه از خشونت ها می باشند.

در بسیاری از موارد زنانی که هدف خشونت خانگی قرار می گیرند با پلیس تماس می گیرند اما پلیس نمی تواند تا محافظت لازم را از آنان به عمل بیاورند. “سبینا ” زن ۲۶ ساله یکی از آخرین قربانیان خشونت در این کشور است. وی چندین بار با پلیس در این مورد تماس گرفته بود اما پلیس به درخواست وی توجهی نکرد. چند روز بعد جسد وی در خانه اش کشف شد.

نکته جالب در این میان این است که پس از افزایش تبعات بحران اقتصادی و با کاهش ۲ میلیون پوندی بودجه سازمان های حامی زنان، کارشناسان انتظار دارند که این وضعیت بدتر از قبل شود و زنان بیشتری از دستیابی به امکانات و خدمات اولیه محروم شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.