تاثیر تحریم شرکتهای پتروشیمی در وضعیت بورس

۱۵خردادماه،

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاثیر تحریم هشت شرکت پتروشیمی بر وضعیت سهام آنها را تشریح کرد و از سهامداران خواست که ارزیابی دقیقی از خبرها داشته باشند.

محمودرضا خواجه نصیر- مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس – در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص تحریم تازه شرکتهای پتروشیمی بر و تاثیر آن در بورس گفت: تجربه نشان داده است که تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی برای صنایع ایجاد کند ولی حتی اگر این موضوع اتفاق بیفتد، راه حلی جایگزین آن می‌شود و بعید به نظر می رسد که تحریم شرکتهای پتروشیمی اثرات پر دامنه‌ای بر وضعیت سهام آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه به انتشار یافتن این خبر عکس العمل نشان داد، افزود: تحریم‌هایی که رسما اعلام می‌شود، در قبل به صورت غیر رسمی اعمال شده است اما شرکتهای این صنعت سوددهی مطلوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که تحریم شرکتهای پتروشیمی در دراز مدت تاثیری در جریان قیمتی این سهم بگذارد و روند سودآوری آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

خواجه نصیر در مورد تاثیر تحریم هشت شرکت پتروشیمی بر سهام هلدینگ خلیج فارس گفت: اعمال تحریم‌های تازه بر شرکتهای هلدینگ خلیج فارس اثر گذار است اما شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ شرکتهای خوبی می باشند که با تحریم ها رو به رو بوده اند و این اتفاق تازهی به لحاظ عملیاتی نیست.

وی به عرضه بلوکی این شرکت بزرگ اصل چهل و چهاری اشاره کرد و گفت: سرمایه گذارانی که طالب خریداری سهام این شرکت می باشند چندان به این موضوع توجه نمی‌کنند زیرا سرمایه‌گذارانی که قصد دارند به این صنعت ورود پیدا کنند می‌دانند که این موضوع به صورت غیر رسمی وجود داشته است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از سهامداران خواست که ارزیابی دقیقی از خبرها داشته باشند و استنباط صحیحی از این موضوع داشته باشند.

وی در مورد توقف نماد شرکتهای پتروشیمی حاضر در بورس گفت: در حال حاضر به سبب اینکه میزان تاثیر تحریم‌ها بر شرکتهای پتروشیمی مشخص نیست نماد شرکتهای پتروشیمی متوقف نمی‌شود اما سازمان اثرات تحریم را از شرکتهای پتروشیمی درخواست می‌کند و در صورتیکه اثر گذار باشد نماد آن شرکت متوقف می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.