تاثیر راه رفتن در آب در درمان سیاتیک

۲۹ام بهمن ،

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سبب‌های بروز سیاتیک فشار عضلات پشت مانند کمر و اندام تحتانی بر روی عصب‌های سیاتیک است و این عضلات عصب‌های سیاتیک را می‌پوشاند و سبب فشار آمدن بر روی عصب سیاتیک می‌شود.

ممتازنیوز: یک متخصص فیزیوتراپی گفت: شایع‌ترین عاملی که سبب فشار یا تحریک عصب سیاتیک می‌شود، خارج زدگی دیسک بین مهره‌ای است که تحت عنوان فتق دیسک از آن یاد می‌شود.

نوید طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری سیاتیک به مجموعه‌ای از علامت‌هایی گفته می‌شود که با تحت فشار قرار گرفتن یا تحریک شدن عصب سیاتیک به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سیاتیک عصبی است که از ۴ تا ۵ رشته عصبی از ناحیه کمر در کنار هم قرار گرفته و تا انتهای پا کشیده شده است، افزود: عصب سیاتیک بلندترین و قطورترین عصب بدن است.

این متخصص فیزیوتراپی اذعان کرد: سیاتیک، اسم یک عصب است و اسم یک بیماری نیست، زمانی که این عصب تحت فشار قرار گیرد یا تحریک شود، یکسری از علامت‌ها برای فرد ایجاد می‌شود.

طاهری بیان کرد: تحریک عصب سیاتیک یک علامت در کنار مجموعه علامت‌های دیگر است و بهتر است سیاتیک را یک بیماری ندانیم بلکه عامل اصلی را باید سبب فشار یا تحریک عصب سیاتیک بدانیم.

این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شایع‌ترین عاملی که سبب تحت فشار قرار گرفتن یا تحریک عصب سیاتیک می‌شود خارج‌زدگی دیسک بین مهره‌ای است که تحت عنوان فتق دیسک از آن یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در نقاط دیگر بدن ممکن است ریشه‌هایی که با همدیگر عصب سیاتیک را تشکیل می‌دهند به دلایلی مانند به وجود آمدن یک ضایعه استخوانی یا به سبب کم شدن فاصله‌های بین مهره‌ها سبب تحریک شدن عصب سیاتیک شده و در نتیجه در فرد علامت‌های درگیری با عصب سیاتیک را نشان می‌دهد.

طاهری با بیان اینکه درمان سیاتیک بر اساس عامل به وجود آورنده آن باید انجام ‌شود، اضافه کرد: برای درمان سیاتیک باید ابتدا سبب تحریک سیاتیک را جست و جو کرد و درمان باید دقیقا بر اساس منشاء سبب انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سبب‌های بروز سیاتیک فشار عضلات پشت مانند کمر و اندام تحتانی بر روی عصب‌های سیاتیک است و این عضلات عصب‌های سیاتیک را می‌پوشاند و سبب فشار آمدن بر روی عصب سیاتیک می‌شود.

این متخصص فیزیوتراپی با بیان اینکه سن شایع بروز سیاتیک بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی است، افزود: با توجه به اینکه عامل اصلی سیاتیک خارج زدگی فتق دیسک است، سن شایع فتق دیسک نیز میانسالی است.

طاهری با اشاره به اینکه ورزش‌ و نرمش‌های اشخاص مبتلا به سیاتیک باید از یکسری قواعد خاص پیروی کند، خاطرنشان کرد: ورزش این بیماران باید بر اساس عامل به وجود آورنده سیاتیک باشد.

وی با بیان اینکه ورزش‌هایی که به این بیماران پیشنهاد می‌شود بر اساس معاینه بالینی است، اضافه کرد: پیاده‌روی و راه رفتن در آب از ورزش‌های موثر و مفید برای درمان است.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.