تاثیر شاخص سهام آمریکا بر افت نرخ طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا در شرایطی طی هفته قبل بار دیگر افزایش چشمگیری داشته که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این مساله تاثیر بسیاری بر افت قیمت جهانی طلا داشته است

خبراقتصادی:به گزارش بلومبرگ، شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ وال استریت طی هفته قبل برای اولین بار به رکورد ۱۸۰۴ واحدی دست یافته است. این شاخص از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷ درصد رشد داشته و در برابر قیمت جهانی طلا در این مدت با کاهش ۲۶ درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش این بیشترین رشد شاخص سهام آمریکا از سال ۱۹۹۸ میلادی به شمار می رود. بعضی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی شاخص سهام آمریکا در ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت و سببی برای کاهش شاخص سهام وجود ندارد.

در صورت ادامه روند صعودی شاخص سهام در بورس وال استریت این مساله سبب دیگری برای تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا در زمینه متوقف کردن محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری خواهد بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو به شدت کاهش داشته است. رابطه معکوس بین شاخص سهام آمریکا و قیمت طلا تاکنون به ضرر قیمت این فلز گرانبها بوده است./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.