تاثیر ضعف فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی

امروزه در بسیاری از کشورها به دنبال افزایش تولید خالص داخلی از طریق فناوری اطلاعات هستند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور در نشست فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی گفت: در بحث تاثیر گذاری فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی فعالیتهای عملی در به کارگیری این فناوری نوین در دست بررسی است که نمونه ثبت آن در سال گذشته در ژنو به بار نشست.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته در ژنو برنده جایزه در حوزه فناوری سال ۲۰۱۲ شدیم اظهار داشت: بر طبق ماده ۴۶ قانون اساسی در برنامه پنجم توسعه با برنامه ریزی های صحیح باید تا پایان برنامه توسعه پنجم باید به افزایش ۲ درصدی تولید ناخالص ملی از طریق IT برسیم که با توجه به تاکید کشورهای حوزه های خلیج فارس به بحث IT ایران باید با برنامه ریزی صحیح بتواند به پیش گامی در منطقه نائل آید.
 
وی یاد آور شد: براساس پروژه های انجام شده از طریق نفت، خودرو، بیمه و بانکداری تولید ناخالص داخلی ۳۱ درصد آن را موارد یاد شده تامین می کند که باید بر اساس قانون اساسی تا پایان برنامه پنجم توسعه ۲ درصد تولید ناخالص داخلی را از طریق IT تامین کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: تمرکز بسیاری از کشورها هم اکنون به حیطه IT است به طوری که کشوری همانند پاکستان معتقدند بهترین چرخش در حوزه اقتصاد استفاده از IT و تاثیر گذاری آن تولید ناخالص داخلی GDP است./ح
ده


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.