تاثیر طب سوزنی در درمان استرس و دردهای مزمن

۰۱م آذر ،

طب سوزنی نقش موثری در درمان استرس و دردهای مزمن دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طب سوزنی یکی از شاخه های طب چینی به شمار می رود که در درمان بیماریهای مختلفی از جمله استرس، دردهای مزمن، کمردرد، سردرد، دردهای عضلانی و مفصلی، افسردگی و اضافه وزن کاربرد دارد، اظهار داشت: ‌مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی سبب بیماری پیش از مراجعه به مراکز طب سنتی و سوزنی ضروری است.

دکتر حمید رضا بهرامی با اشاره به اینکه مرکز طب چینی و سوزنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین مرکز دانشگاهی کشور در این زمینه، زمستان سال قبل فعالیت خود را در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد، اظهارداشت:‌ تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در این مرکز زیر پوشش دوره های درمانی قرار گرفته اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امروزه طب سوزنی به عنوان یک طب مکمل در کنار طب رایج نقش مهمی در درمان بیماریها داشته و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار دارد، افزود: در کشوری مانند آمریکا هم اکنون ۱۱۰ دپارتمان، دانشگاه و موسسه طب سوزنی دایر است که در زمینه آموزش و درمان بیماران فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت پزشک متخصص طب چینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال می باشند، افزود: شاخه های اصلی طب چینی شامل طب سوزنی، طب گیاهی، ماساژ درمانی، حرکات ورزشی و تغذیه درمانی می باشد.

مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه طب چینی و مکمل در درمان همه بیماریها کاربرد ندارد، افزود: به عنوان مثال اشخاصی که مبتلا به مننژیت و یا تومورهای مغزی می باشند را نمی‌توان با درمان‌های طب سوزنی و سایر روش های طب مکمل معالجه کرد.

وی تعامل میان پزشکان طب مکمل و طب رایج را ضروری برشمرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم در مورد کاربردهای طب سوزنی آگاهی لازم را ندارند و استفاده صحیح روش های درمانی طب مکمل با همکاری پزشکان طب رایج باید در جامعه نهادینه شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.