تاثیر عصاره دانه انار و هسته انگور بر بهبود آلزایمر و سکته‌های مغزی

پیشنهاد از طریق پیامک

رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مهم ترین دستاوردهای تحقیقاتی اخیر مرکز را، نتایج عالی و مؤثر عصاره هسته انگور و دانه انار بر بهبود بیماری های آلزایمر، پارکینسون و سکته های مغزی عنوان کرد و گفت: این تحقیقات در قالب پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در مرکز انجام و در چند روز گذشته دفاع شد.

دکتر علیرضا سرکاکی با تصریح بر اهداف راه اندازی این مرکز، خاطرنشان کرد: تحقیقات هدفمند بنیادی کاربردی در زمینه علوم اعصاب، الکتروفیزیولوژی مغز و اعصاب و قلب وعروق، استفاده از گیاهان دارویی در پیشگیری از بیماری های علوم اعصاب و رفتار، تشخیص علل این بیماری ها و در نهایت کارکرد صحیح سیستم های بیولوژی بدن مانند سیستم عصبی، سیستم قلب وعروق و غدد درون ریز، محور برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی مرکز است.

وی با بیان این که تحقیقات این مرکز روی مدل های حیوانی بیماری ها انجام می شود، اظهار کرد: فیزیولوژی یک رشته علوم پایه است و در این مرکز، تحقیقات روی انسان انجام نمی شود. ما مدل های حیوانی بیماری ها را ایجاد و بعد تأثیر عصاره های گیاهی را روی درمان بیماری بررسی می کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره تازه های تحقیقاتی این مرکز توضیح داد: یکی از آخرین کارهایی که در مرکز انجام شد، بررسی اثر عصاره هسته انگور روی بیماری های آلزایمر، پارکینسون و ایسکمی(سکته های) مغزی در مدل های حیوانی بود که نتایج بسیار عالی به دست آمد و با توجه به این که تحقیقات کافی درباره اثر این ماده روی این بیماری ها انجام شده، قرار است دانشگاه به زودی این ماده را به صورت کپسول تهیه و به بازار عرضه کند.

سرکاکی افزود: همچنین تحقیقات مشابهی روی عصاره دانه انار در قالب ۲ پایان نامه Ph.D روی بیماری پارکینسون و سکته های مغزی انجام شد که این تحقیقات هم با نتایج بسیار عالی همراه بود.

وی تصریح کرد: عصاره دانه انار خاصیت استروژنی دارد و استروژن هورمونی است که نقش بسیار مهمی در حفاظت از سلول های عصبی ایفا می کند و عصاره دانه انار به عنوان یک ماده، آنتی اکسیدان و استروژنی گیاهی معرفی می شود.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحقیقاتی هم در زمینه تأثیر سکته های قلبی روی اعمال و رفتار حیوانات و اثرات درمانی عصاره های گیاهی روی بیماری های قلب و عروق، الکتروفیزیولوژی قلب و اثرات ورزش روی بیماری های قلبی و مغزی و همچنین اثرات عصاره های گیاهی روی اعتیاد به مواد مخدر مانند مورفین در مدل های حیوانی، در مرکز آغاز شده است.

سرکاکی افزود: تحقیق روی مدل حیوانی ضربه مغزی در موش صحرایی (مدل تصادفات منجر به از بین رفتن عصب و فلج شدن) هم از طرح های تحقیقاتی هستند که قرار است توسط ۲ دانشجوی کارشناسی ارشد در مرکز انجام شود. در تحقیق اخیر، عصب سیاتیک موش صحرایی له می شود و سپس نحوه درمان با روش های موجود و اثرات الکتروفیزیولوژی روی مدت و چگونگی درمان بررسی می شود.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال روز نو momtaznews.com.com

roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » سرگرمی و مطالب خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.