تاثیر لغو تحریم‌ها بر واردات

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تاثیر لغو تحریم‌ها بر واردات

تاثیر لغو تحریم‌ها بر واردات

هر چند برخی از شرکت‌های خودروساز جهانی با اعلام لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت خودرو ایران نسبت به حضور در بازار ایران ابراز علاقه‌مندی کردند؛ اما هنوز اخبار جدی مبنی‌بر عقد قرارداد یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های داخلی شنیده نشده است.

به گزارش ممتازنیوز، در این مورد می‌توان رنو را مستثنی کرد؛ چراکه این شرکت خودروساز فرانسوی در حرف و عمل علاقه‌مندی خود را برای حضور در بازار ایران به‌طور رسمی و علنی اعلام کرده است حال اینکه چرا دیگر شرکت‌های اروپایی به‌رغم بحران فروش خودرو در اروپا و همچنین از دست رفتن جذابیت بازار چین هنوز پیشنهادی به خودروسازان کشورمان ارائه نکردند جای سوال دارد.
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو عنوان می‌کند که خودروسازان معتبر جهانی در انتظار اتمام بخش مهم‌تری از مذاکرات ژنو هستند تا با شرایط بهتری پای میز مذاکره بنشینند.
با این حال اگر چه هنوز هیچ خودروساز خارجی (به غیر از چینی‌ها) بسته یا پیشنهاد همکاری را به تولیدکنندگان داخلی ارائه نکرده؛ اما لغو تحریم‌ها حداقل مانع بزرگی را از سر راه خودروسازان کشورمان برداشته است؛ به‌طوری‌که با گذشت ۱۳ روز از لغو تحریم‌های بین‌المللی چهار بانک پارسیان، پاسارگاد، سامان و کارآفرین برای حواله‌های بانکی خودروسازان داخلی با شرکت‌های بین‌المللی معرفی شده‌اند که این امر از سوی خودروسازان داخلی به‌عنوان یکی از نکات مثبت به شمار می‌آید تا از آن طریق اقدامات ارزی خود را برای انتقال قطعه یا مواد مورد نیاز خود انجام دهند.
به گزارش دنیای اقتصاد، اما گذشته از مزایای لغو تحریم‌ها برای شرکت‌های داخلی ظاهرا برداشته شدن تحریم‌ها علیه صنعت خودرو کشورمان سودی برای وارد‌کنندگان نداشته است؛ به‌طوری‌که یک وارد‌کننده با اشاره به اینکه در حال حاضر لغو تحریم‌های بین‌المللی بیشتر شامل خودروهای سی‌کی‌دی و قطعات منفصله است به خبرگزاری تسنیم گفته است که هم‌اکنون مکاتبات برای واردات خودروهای خارجی به کشور مطرح است؛ اما هنوز به نتیجه مناسبی با شرکت‌های خارجی دست پیدا نکرده‌ایم. البته منتظر تعیین تعرفه واردات خودرو برای سال ۹۳ نیز هستیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.