تاثیر لوکومات تراپی بر بیماران مبتلا به آسیب نخاعی

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

اگرچه سیستم درمانی لوکومات تراپی برای بهبود توانایی های حرکتی در بیماران آسیب نخاعی ناکامل استفاده می گردد ولی در فلج کامل نیز منجر به تاثیر ثانویه مانند تحریک متابولیسم می گردد.

سمیرا گرمایی، کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جهت توانبخشی بیمارانی که به دنبال آسیب نخاعی دچار اختلال در راه رفتن شده اند، از سیستم لوکومات تراپی استفاده می گردد. سیستم لوکومات ترکیبی از یک ارتزروماتیک راهبرنده و سیستمی برای تحمل وزن بدن است که همراه با یک تردمیل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: سیستم لوکومات، اندام تحتانی بیمار را مطابق با الگوهای برنامه ریزی شده راه رفتن بر روی تردمیل را هدایت می نماید و با هدایت از طریق کامپیوتر به فرد اجازه می دهد که الگوهای متفاوت راه رفتن را داشته باشند.

اگر چه این سیستم درمانی اساسا برای بهبود توانایی های حرکتی در بیماران آسیب نخاعی ناکامل استفاده می گردد ولی در موارد فلج کامل نیز منجر به تاثیرات ثانویه مثبت مانند تحریک متابولیسم، تثبیت سیستم گردش خون، بهبود در عملکرد روده و مثانه و بهبود در سیستم قلبی عروقی بر این گروه بیماران می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.