تاثیر ماه رمضان در رکود بازار موبایل / بازار در انتظار کاهش و تثبیت قیمت

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی از کاهش فعالیت‌های بازار موبایل در ماه رمضان خبر داد و نوسانات نرخ ارز را عاملی برای این موضوع دانست.

به گزارش ممتاز نیوز از ایسنا وی اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان مانند سال‌های قبل با نوعی رکود در بازار موبایل مواجه شده‌ایم و خریداران و فعالان صنفی کمتر خرید می‌کنند اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آنکه امسال علاوه بر فرارسیدن ماه رمضان بحث نوسانات شدید نرخ ارز عامل دیگری برای کاهش فعالیت‌های بازار شده است و سبب شده فعالان صنفی نیز نسبت به خرید‌های عمده‌ی خود دست نگه دارند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به این‌که بحث عمده‌ای از خرید گوشی‌های موبایل از طریق مجازی غیررسمی صورت می‌گیرد نوسانات نرخ ارز تاثیر بسیاری در این زمینه گذاشته است. وی در عین حال عنوان کرد: تا چندی پیش ما برای مدتی بحث کاهش قیمت را داشتیم اما اکنون براساس نوسانات نرخ ارز قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز تغییر می‌کند.

البته رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی همچنین عنوان کرد: البته اکنون ما هم مانند تمام بخش‌ها در انتظار کاهش قیمت‌ها هستیم و با توجه به تغییرات سیاسی و دولتی انتظارات مختلفی در زمینه‌ی تغییر قیمت وجود دارد و انتظار می‌رود از این پس با کاهش قیمت و یا حداقل نوعی ثبات قیمت مواجه شویم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.