تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا بر قیمت طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۲۹ و ۳۰ اکتبر بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد داشت

خبراقتصادی;به گزارش کیتکو نیوز؛ نشست دو روزه مقام های فدرال رزرو آمریکا در شرایطی برگزار خواهد شد که قیمت طلا بار دیگر به بیش از ۱۳۵۰ دلار در هر اونس رسیده و به نظر می رسد مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت نیز تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری خواهد بود.

در نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز اکثر کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. قیمت طلا در هفته قبل با رشد ۳۸ دلاری روبرو شده و کارشناسان بازار طلا بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده نیز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو خواهد شد.

قیمت طلا در هفته های اخیر بین ۱۲۸۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر اونس در نوسان بوده است. قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز از ۱۷۰۴ تا ۱۱۸۰ دلار در نوسان بوده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت ادامه اجرای محرک پولی فدرال رزرو و افزایش تورم در آمریکا قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۴۳۰ دلار خواهد رسید


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.