تاثیر نور خورشید در افزایش فایده خوردن قارچ

۳۱فروردین۱۳،

دانشمندان به تازگی پی برده اند که مصرف قارچ تاثیر مثبت بسیار بسیاری بر سلامت و جذب ویتامین های مورد نیاز بدن به ویژه ویتامین d دارد و لذا اشخاص می توانند از آن به عنوان مکمل درمانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ قارچ ها به سبب قرار گرفتن در معرض نور خورشید منبع غنی ویتامین d می باشند زیرا اشعه های خورشید از جمله uvb یا  همان اشعه ماورای بنفش در رشد قارچ تاثیر گذاشته و سبب می گردد تا خصوصیت درمانی حتی پیدا نماید.

گفتنی است پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا اشخاص پس از پیشنهاد با پزشک متخصص حتما مصرف قارچ را در سبد غذایی خانواده خود قرار دهند و حتی قارچ دکمه ای هم تاثیر بسیار بسیاری در جذب ویتامین d دارد.

پزشکان با بررسی بر روی دو گروه از داوطلبین به  گروه اول تنها مکمل های ویتامین d دادند و به گروه دوم قارچ خوراکی، و در نهایت نتیجه نسبتا مشابهی در جذب ویتامین d در اشخاص دو گروه بدست آمد.

پزشکان به اشخاص پیشنهاد می کنند تا در ساعاتی که اشعه خورشید مضر نیست از تابش نور خورشید برای سلامت بدن خود بهره مند گردد و چنانچه به لحاظ سلامتی نمی‌توانند مکملهای دارویی ویتامین D بخورند، مصرف قارچ را با صلاحدید پزشک انجام دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.