تاثیر چای سبز در پیشگیری از پارکینسون

این ترکیب موسوم به EGCG نوعی پروتئین در بدن با عنوان کیناز AMP مورد هدف قرار می‌دهد و این فرآیند مانع از مرگ سلول‌های مغزی در مواجهه با استرس و فشار می‌شود.

ایسنا: متخصصان علوم پزشکی دانشگاه سنگاپور در یک آزمایش جدید ترکیبی را در چای سبز شناسایی کرده‌اند که در پیشگیری از پارکینسون موثر است.

متخصصان دانشکده پزشکی «یونگ لو لین» در دانشگاه ملی سنگاپور در این آزمایشات یک فرآیند فعال را بین ترکیبی در چای سبز و نیز پروتئینی در بدن شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به حفاظت سلولی از بدن در برابر این بیماری کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا به نقل از شبکه تلویزیونی محلی «نیوز آسیا» پزشکان سنگاپوری می‌گویند این ترکیب موسوم به EGCG نوعی پروتئین در بدن با عنوان کیناز AMP مورد هدف قرار می‌دهد و این فرآیند مانع از مرگ سلول‌های مغزی در مواجهه با استرس و فشار می‌شود.

این آزمایشات روی مگس‌های میوه مبتلا به عارضه شبه پارکینسون نشان داد درمگس‌هایی که با ترکیب EGCG تحت درمان قرار می‌گیرند، توانایی حرکتی بهبود پیدا می‌کند و همچنین حفظ نورون‌های (سلول‌های عصبی) مغزی نیز در این مگس‌ها به میزان چشمگیری بیشتر می‌شود.

این متخصصان امیدوارند که به زودی بتوانند با همکاری شرکت‌های داروسازی فرمول تولید داروی جدیدی را به دست آورند که برای کنترل بیماری در مبتلایان به پارکینسون سودمند باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.