تاجیک در گفت و گو با خبرآنلاین: اگر وزارت کشور به حکم دادگاه استیناف اعتراض نکند، به زودی به ایران می​آیم

۰۸م آذر ،

نصرت الله تاجیک دیپلمات ایرانی در بند در انگلستان در گفت و گو با خبرآنلاین دربارهٔ حکم اخیر دادگاه استیناف مبنی بر استرداد وی به ایران و جلوگیری از انتقال او به آمریکا گفت: این حکم دادگاه انگستان قابل اعتراض است و وزیر کشور ۱۴ روز فرصت دارد تا به این حکم اعتراض کند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر این حکم تایید شود، وی به زودی به ایران بازخواهد گشت، گفت: من هم به وکلا و هم به وزارت خارجه گفته‌ام که برای این چند سال حبس شکایت بکنند اما هنوز جوابی نداده اند.

تاجیک همچنین دربارهٔ ارتباط این حکم با روابط دو کشور گفت: اگر انگلیسی‌ها بخواهند که وضعیت بین دو کشور از این بغرنج‌تر نشود باید این حکم را تایید کنند.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: در صورتی که وزارت کشور انگلستان به این حکم اعتراض کند این پروسه یک بار دیگر در یک سیکل دوساله خواهد افتاد اما اگر اعتراض هم بکنند بعید می‌دانم که تغییری در این حکم ایجاد بشود. اگر اعتراض بدهند ممکن است این پرونده به دادگاه حقوق بشری اروپا ارجاع شود.

وی افزود: خبرهای داریم که آمریکا فشار بسیاری می‌آورد که این پرونده در مسیری که آن‌ها می‌خواهند بیفتد.

به گزارش خبرآنلاین نصرت الله تاجیک پیش از این در یادداشتی در وبلاگ خبرآنلاین توضیحاتی دربارهٔ حکم اخیر دادگاه انگلستان داد بود که متن آن را می توانید اینجا بخوانید.

گفتنی است رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دربارهٔ رأی یک دادگاه عالی در لندن به نفع نصرت الله تاجیک و استرداد نشدن وی به آمریکا گفت: نصرت الله تاجیک نزدیک به شش سال قبل قربانی یک سناریوی ساختگی شد و از آن زمان در شرایط نامناسبی در حبس خانگی قرار گرفته است. فشارهای وارده به نامبرده در این دوره سبب بروز مشکلات جسمانی و روحی وی شده و مستندات آن که به تأیید پزشکان ایرانی و انگلیسی رسیده است در اختیار مقامات قضایی انگلستان قرار دارد.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با استقبال از رأی صادره توسط این دادگاه، آن را اگرچه با تأخیر شش ساله اما اقدامی در مسیر صحیح می‌داند و مجددا بر ضرورت آزادی هر چه سریع‌تر وی تأکید می‌کند.

مهمان‌پرست ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن رأی دادگاه هر چه سریع‌تر شاهد بازگشت نصرت الله تاجیک به وطن و در جمع خانواده‌اش باشیم.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.