تاخیر در بیمه‌ داروهای بیماران ام‌اس

جام جم آنلاین: نایب ‌رئیس انجمن ام‌اس ایران گفت: وزارت بهداشت از مدتی پیش پوشش بیمه‌ای سه داروی جدید و گرانقیمت بیماران ام‌اس را از بیمه‌ها خواسته است، اما سازمان‌های بیمه‌گر هنوز این داروها را زیر پوشش نبرده‌اند و این مساله فشار زیادی را به بیماران نیازمند به این داروها وارد می‌کند.

محمدعلی صحرائیان در گفت‌وگو با فارس افزود: با توجه به رشد بیماری ام‌اس در کشور و شرایط خاصی که اکنون برای واردات دارو مواجهیم گاهی دچار مشکلاتی در توزیع دارو هستیم، ولی کمبودها تاکنون مقطعی بوده و دارو تهیه شده است.

وی درباره مشکلات پیش‌روی بیماران ام‌اس اظهار کرد: مشکلات دیگر مربوط به داروهای جدید بیماری ام‌اس وجود دارد، چون در چند سال اخیر داروهای جدیدی وارد چرخه دارویی دنیا شده‌ که متاسفانه وارد چرخه دارویی کشور ما نشده است که مهم‌ترین دلیل آن قیمت داروهاست.

صحرائیان ادامه داد:‌ در فهرستی که اوایل امسال با تلاش‌های وزیر بهداشت برای بیمه‌ها تهیه و فرستاده شد و به‌عنوان داروهای زیر پوشش بیمه به تصویب رسید، سه داروی مربوط به بیماران ام‌اس در این فهرست قرار داشت که ناتالمی زوماب (با قیمت حدود ۳۰۰۰ دلار)، فینگولیمود (اولین داروی خوراکی مورد استفاده در ام‌اس) و گیلاتری‌مد استات توسط شرکت‌های داخلی تولید شده، ولی باز قیمت بالایی دارد که هنوز پوشش بیمه‌ای برای آن اجرایی نشده است.

نایب‌رئیس انجمن ام‌اس اظهار امیدواری کرد تا این پروسه عملیاتی شود و بیماران بتوانند از پوشش بیمه‌ای این داروها بهره‌مند شوند. این داروها قیمت بالایی دارد و در برخی موارد حتی مشابه ایرانی آنها هم ساخته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.