تاخیر در عرضه سیستم‌عامل تازه بلک‌بری

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است موبنا- شرکت کانادایی RIM اعلام نموده که عرضه سیستم عامل BlackBerry 10 را به تاخیر می‌اندازد.

شرکت RIM تولیدکننده گوشی‌های بلک‌بری قرار بود تا اواخر سالجاری میلادی نسخه BlackBerry 10 را به بازار عرضه کند، اما به تازگی اعلام نموده که در حال تست شبکه‌های موبایل است تا این پلات‌فورم با آنها سازگار شود.
این شرکت اعلام نموده که بیش از ۵۰ شبکه موبایل در حال آزمایش این پلاتفورم می باشند تا خود را برای ارایه سرویس‌های بلک بری تا اوایل سال ۲۰۲۴ آماده نمایند.
گفته می‌شود نسخه تازه سیستم عامل بلک بری با همکاری شرکت QNX ساخته شده و قرار است امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوشی‌های سری بلک‌بری به لحاظ امنیتی که دارند طی چند سال گذشته به شدت مورد استقبال کاربران در سراسر دنیا قرار گرفت. اما به سبب کاستی‌های در به روز رسانی نرم افزاری، این شرکت بخش بسیاری از سهمش را از دست داد و هم اکنون با ورود سامسونگ به عرصه هوشمندسازان و اپل با عرضه گوشی‌های آی‌فون احساس خطر نموده و در صدد به روز رسانی سیستم عامل خود برآمده تا بتواند سهم از دست رفته‌اش را دوباره احیا کند.

این شرکت کانادایی از چند ماه پیش اعلام نموده که قصد دارد سیستم عامل تازهش را که تفاوت بسیاری با نسخه‌های پیشی دارد راهی بازار کند و این قضیه سبب افزایش سهم این شرکت شده است.

اطلاعات بیشتر راجع به نسخه تازه سیستم عامل بلک بری منتشر نشده اما انتظار می رود امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.