تاخیردولت در ارائه لایحه بودجه فعالیت دستگاههای اجرایی را به تعویق می‌اندازد

۷ م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تاخیردولت در ارائه لایحه بودجه فعالیت دستگاههای اجرایی کشور را حداقل با ۲ ماه تاخیر روبه رو کرده است و این مسئله در شرایط کنونی به نظام لطمه وارد می کند.

غلامرضا کاتب نماینده مردم سمنان در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در ارتباط با دیرکرد دولت در ارائه بودجه ۹۲ گفت: تاخیردولت در ارائه لایحه بودجه فعالیت دستگاههای اجرایی کشور را حداقل با ۲ ماه تاخیر روبه رو کرده است و این مسئله در شرایط کنونی به نظام لطمه وارد می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاههای نظارتی کشور نیز به سبب اینکه نمی‌دانند بودجه از چه زمانی به دستگاههای اجرایی ابلاغ می گردد، نمی‌توانند وظیفه نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند، به همین دلیل پارلمان ناچار به تصویب لایحه چند دوازدهم برای پیشبرد امورد اجرایی کشور است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: اگر دولت همانند قبل لایحه بودجه را با تاخیر به مجلس ارائه کند، مجبور می شویم یک دوازدهم و دو دوازدهم بودجه سال را به صورت علی الحساب ابلاغ کنیم و این امر سبب بی انضباطی نظام مالی کشور خواهد شد و از سویی به نظام اقتصادی نیز ضربه وارد می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.