تاخیر در انتقال پول بصورت کارت به کارت صحت ندارد

۰۸م آذر ،

مدیر کل نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت پول از طریق خودپرداز‌ها به صورت آنی انجام می‌شود، گفت: این مطلب که انتقال کارت به کارت پول با تأخیر انجام می گردد ، صحت ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت پول از طریق خودپرداز‌ها به صورت آنی انجام می‌شود، گفت: این مطلب که انتقال کارت به کارت پول با تأخیر انجام می گردد ، صحت ندارد و انتقال از طریق اینترنت ، خودپرداز و شعبه های بانکی صورت می گیرد و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

ناصر حکیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تأخیر پرداخت پول از طریق دستگاه های کارت خوان تنها در فروشگاه هاست ، افزود: تغییری که ایجاد شده ، تغییر فنی میان بانک ها برای مدیریت بهتر ترافیک تراکنش است.
حکیمی گفت: در یک سال اخیر حجم تراکنش دو برابر شده و در حال افزایش است که تصمیم گرفتیم تراکنش غیرضروری را مدیریت کنیم.
وی اضافه کرد: قبلاً در فروشگاه ها وقتی کارت کشیده می شد همان لحظه تراکنش دیگری برای واریز انجام می شد، یعنی یک بار پول برداشت و دوباره  واریز می شد که در حالت عادی مشکلی ایجاد نمی کرد اما در زمان ترافیک احتمال قطعی و اختلال وجود داشت و گاهی کارتخوان فروشگاه ها به درستی نمی توانست جوابگو باشد.
حکیمی گفت:‌ برای مدیریت این موضوع، برداشت از حساب، آنلاین انجام و پرداخت آن به حساب فروشنده تجمیع می گردد و دو تا سه ساعت بعد به حساب فروشنده واریز خواهد شد.
وی تأکید کرد: هنگامی که کارت کشیده و رسیدی با موفقیت دریافت می گردد ، پرداخت قطعی به حساب فروشنده صورت  گرفته و تعهد قطعی بانک محرز شده است ، بنابر این فروشندگان دغدغه ای نداشته باشند چون پول حتما به حسابشان واریز خواهد شد.
حکیمی گفت: هر جا که دستگاه کارت خوان “pos” وجود داشته باشد این اتفاق خواهد افتاد.
وی آمار کل تراکنش خرید را روزانه ۵ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه های کارتخوان اعلام کرد و افزود: روزانه هفت میلیون بار از دستگاه های کارت خوان استفاده می گردد و در هر نوبت یک بار برداشت و بار دیگر واریز می گردد که این رقم را دو برابر می کند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.