تاخیر در پرداخت دستمزدها عادی شده است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

حمایت های معنوی مسئولان فرهنگی از هنرمندان تئاتر حمایت های مادی را به دنبال خواهد داشت.

ایرج راد کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت پرداخت دستمزدها گفت: وضعیت قراردادهای تئاتر تاسف بار است چون به موقع پرداخت نمی شود و تاخیر در پرداخت آن به امری عادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باید در نظر بازیگران تئاتر کف دستمزد ها را دریافت می کنند و تلاش ما بر این است که حداقل کمتر از کف دریافتی نباشد و گروهی را برای افزایش کف دستمزد در قرار داد ها منظور کرده ایم و نظر ما این است که حداقل مبلغ طبق قرارداد تیپ پرداخته شود.

وی با اشاره به دیدگاه مسئولان مرکز هنرهای نمایشی گفت: از زمانی که بودجه تئاتر یک میلیارد بود تا الان که ۱۸ میلیارد نشده است مشکلات نه تنها کمتر شده، بلکه بیشتر هم شده است.

این پیشکسوت تئاتر گفت: از کل بودجه تئاتر تنها سه میلیارد به تئاتر تهران اختصاص یافته که جوابگوی نیاز های ما نیست.

راد درباره پاسخ مسئولان نسبت به پرداخت قرار دادها گفت: مسئولان می گویند به علت نبود بودجه امکان پرداخت قرار داد ها وجود ندارد و پرداختی ها با تاخیر صورت می گیرد.

رئیس خانه تئاتر درباره ی درجه بندی آثار گفت: هنوز توجیهات لازم برای ما صورت نگرفته است و درجه بندی آثار در ارتباط با کارهای تلویزیونی بود که به تئاتر وارد شد.

وی افزود: درجه بندی در تلویزیون و تئاتر متفاوت است، چون مدیوم و ابزار ساخت برنامه تلویزیونی با صحنه تئاتر متفاوت است.

راد با بیان این که درجه بندی یک متن به عنوان نمایشنامه با آنچه روی صحنه اجرا می شود تفاوت دارد، گفت: درجه بندی و بررسی کمی و کیفی یک اثر را فقط از روی متن نمی توان ارزیابی کرد و معیار و ملاک درجه بندی مسئولان برای ما روشن نیست.

وی افزود: یک نمایشنامه با نحوه اجرا و عوامل صحنه باید ارزیابی شود.

کارگردان “عیشی و نیشی” در خصوص کمبود سالن های تئاتر برای تمرین اجراهای جشنواره فجر گفت: متاسفانه امکانات بسیار محدود است زمانی که کار گروهی تثبیت شد باید امکانات لازم به آن گروه تعلق بگیرد و در اختیار گذاشتن فضای لازم حداقل کمکی است که هنرمند می شود.

وی در پایان گفت: مشکلات عجیب و غریبی برسد راه تئاتر ما وجود دارد که با وجود آن ها به جایی نمی رسیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.