تاخیر سالمندی در محیطی عاری از آلودگی و دخانیات

می توان دوران سالمندی را با رعایت رژیم غذایی سالم، تحرک و ورزش در محیطی عاری از آلودگی و دخانیات به تأخیر انداخت.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهربانو رهبری،‌ مسئول واحد بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به رشد صعودی جمعیت سالمندی و افزایش امید به زندگی در کشور پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ تعداد سالمندان به ۱۰ میلیون نفر یعنی ۱۰ درصد جمعیت کشور برسد.

مهربانو رهبری افزود: بر این اساس برنامه ریزی برای این جمعیت کاملاً‌ ضروری است. سالمندی برهه ای از زندگی و جزء لاینفک زندگی هر فرد است و مهم داشتن سالمندی سالم یا به اصطلاح سالم پیر شدن است.

وی گفت: می توان دوران سالمندی را با رعایت رژیم غذایی سالم، تحرک و ورزش در محیطی عاری از آلودگی و دخانیات به تأخیر انداخت و دوران سالمندی را به دوران نشاط و لذت تبدیل کرد و از یک زندگی اجتماعی مؤثر و مفید و همراه با حضور در اجتماع برخو ردار بود.

این مسئول و بهداشت خانواده با بیان اینکه فعال بودن در اجتماع موجب سلامتی و شادابی می شود، اظهار داشت: زندگی و تماس نزدیک با اعضاء خانواده و برقراری دوستی با دیگران و مشارکت در کارهای اجتماعی و انسان دوستانه در حفظ شادابی و سلامت بسیار مؤثر می باشد.

وی  انجام فرایض دینی و رفتن به مساجد و زیارت اماکن مذهبی را، یک سبک مثبت برای حل مسائل روحی سالمندان دانست.

رهبری در پایان افزود: امید است با توجه به آموزه ها و عمل به دستورات ارزشمند دین مبین اسلام ، رفتارهای شایسته و مناسب با پیران و سالمندان خود داشته باشیم تا فرزندانمان نیز در آینده آن را الگوی رفتاری خود در برابر ما و دیگران قرار دهند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.