تاراج سلامت مردم با گوشت‌های آلوده وارداتی

۲۴خردادماه،
ممتاز نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه  طی نشدن مراحل تأیید سلامت گوشت و مواد پروتئینی و عرضه در بین مردم معضلی
است که سودجویان به بازار تحمیل کرده و به این ترتیب سلامت اشخاص را
قربانی اهداف خود می‌کنند، گفت: واردات گوشت آلوده و خروج غیر قانونی دام زنده از کشور نتیجه ضعف مدیریت و کنترل مرزهااست.
هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه وظیفه قرنطیه کردن دام برای ورود به کشور برعهده وزارت جهاد ‌کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور است، افزود: سلامت اشخاص در جامعه نباید با ورود مواد پروتئینی آلوده در غفلت مسئولان به خطر بیفتد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این مطلب که واردات دام از کشورهای خارجی باید بر اساس قوانین تعریف شده صورت بگیرد، تصریح کرد: قرنطیه کردن دام یکی از راه‌هایی است که از شیوع بیماری در کشور در اثر استفاده از گوشت آلوده جلوگیری می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه واردات گوشت به کشور باید با در نظر گرفتن شرایط کاملا بهداشتی صورت بگیرد، گفت: قرنطیه دامی فرصتی است که اگر از سوی مسئولان و متولیان جدی گرفته شود احتمال ورود گوشت آلوده به کشور را صفر می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: هر نوع گوشت یا دام زنده وارداتی به کشور پس از تأیید سلامت از سوی سازمان متولی باید در بین مردم توزیع شود.

وی با اشاره به دلالان موجود در بازار و فعالیت های سود‌جویانه آنان، تصریح کرد: طی نشدن مراحل تأیید سلامت گوشت و مواد پروتئینی و عرضه در بین مردم معضلی است که سودجویان به بازار تحمیل کرده و به این ترتیب سلامت اشخاص را قربانی اهداف خود می‌کنند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس، با بیان اینکه مرز‌های کشور باید از سوی مسئولان به شدت کنترل شوند، گفت: واردات گوشت آلوده و خروج غیر قانونی دام زنده از کشور نتیجه ضعف مدیریت و کنترل مرزهااست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به بعضی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، افزود: سازمان دامپزشکی نباید برای سود‌بردن بیشتر در امر تجارت بیماری را در بین مردم با ورود دام یا گوشت آلوده ترویج کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه باید به تولیدات داخل بها داده و با حمایت از این بخش اجازه رشد اقتصادی به کشور داده شود، افزود: ظرفیت کشور برای پرورش دام با گوشت با کیفیت به حدی است که نیاز به واردات در صورت رسیدن به خودکفایی دیگر نخواهد بود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.