تارتار: هنوز همه چیز را از دست نداده‌ایم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مهدی تارتار در خصوص دیدار تیم ملی ایران با ازبکستان که iبه شکست ایران انجامید، گفت: همه بازی را دیدند. ما iبه جز یک ربع اول که حریف هنوز از ما شناخت نداشت و خوب بازی کردیم، در سایر دقایق بازی چندان خوب نبودیم. در یک ربع اول بازی خسرو حیدری iبه خط حمله اضافه می‌شد و خطر ایجاد می‌کرد، اما پس از آن ازبک ها نقاط قوت ما را بستند. فکر می‌کنم که دو تیم iبه مساوی راضی بودند،‌ اما باز هم روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم. این ایراد iبه کارلوس کی‌روش وارد است که چرا روی ضربات ایستگاهی کار نمی‌کند.

وی ادامه داد: می‌توانستیم از ازبکستان امتیاز بگیریم و تا چند ماه با خیال راحت در صدر جدول گروه بمانیم، اما حالا کارمان سخت‌تر شده است. تیم ملی در مقابل کره و ازبکستان در بازی رفت بسته بازی کرد و پیروز شد، اما مقابل لبنان و بازی برگشت با ازبکستان شکست خوردیم. این نشان می‌دهد که هنگام حمله هیچ برنامه خاصی برای گل زدن نداریم و برابر تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند iبه مشکل بر می‌خوریم. البته درست است که گل سالم محمد نوری اگر مردود نمی‌شد می توانست در روند بازی موثر باشد، اما در کل برای گل زدن برنامه نداریم.

سرمربی اسبق تیم‌های راه‌آهن و داماش همچنین گفت: انتقاد دیگری که می‌شود داشت این است که اگر قرار بود لیگ ۲۰ روز تعطیل شود تا تیم ملی بازی تدارکاتی انجام دهد، چرا در آن بازی کسانی بازی کردند که قرار نبود برابر ازبکستان iبه میدان بروند. در این صورت بازیکنان اصلی ما ۲۰ روز از شرایط بازی دور ماندند و iبه یک باره برابر ازبکستان بازی کردند. اگر این گونه بود دست کم لیگ را تعطیل نمی‌کردند تا بازیکنان در شرایط مسابقه بمانند.

وی درباره تعویض‌های کارلوس کی‌روش هم گفت: تعویض‌های ما تا پیش از گل ازبکستان دفاعی بود و فکر می‌کنم کی‌روش هم مثل سرمربی ازبک ها iبه مساوی راضی بود. iبه نظرم در آن شرایط باید تعویض‌هایمان با هدف رسیدن iبه پیروزی انجام می‌شد. در نیمه دوم کمی محتاط بودیم. پس از گل هم عباسفرد که یک مهاجم سرزن است را iبه میدان فرستادیم که البته تعویض نسبتا خوبی بود، چون حریف جمع شده بود، اما ارسال‌های ما مناسب نبود. سانترهای ما همگی مستقیم بود که بیشتر iبه سود مدافع است تا مهاجم.

تارتار در ادامه گفت: ما تا iبه حال بازی‌هایی را برده ایم که باید می باختیم و در عوض در بازی‌هایی باخته ایم که باید پیروز می شدیم. اصلا نمی‌شود گفت که با این نتایج دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی نداریم. چه کسی فکر می‌کرد که کره جنوبی را ۱۰ نفره شکست دهیم؟ پس نباید ناامید شویم، بلکه باید با حفظ وحدت ملی مانند کاری که پیش از بازی با کره انجام شد، دست iبه دست هم بدهیم و از تیم ملی حمایت کنیم. معتقدم که اگر پنج امتیاز دیگر بگیریم iبه جام جهانی صعود می‌کنیم پس رسیدن iبه این هدف دور از دسترس نیست.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.