تارت سیب با طرح رز و طعم عالی+عکس

گردآوری شده توسط گروه آشپزی ممتاز نیوز

یک تارت با طعم عالی و ظاهری جذاب و متفاوت! برشهای ساده سیب در کنار هم شکل گل رز به خود گرفته و زیبایی ویژه ای به این شیرینی می‌بخشد که بی‌شک همه از دیدن و خوردن آن لذت خواهند برد.

مواد لازم:

کره – ۱۲۰ گرم
پودر شکر – ۱۰۰ گرم
تخم مرغ – ۱ عدد متوسط
آرد ساده – ۲۵۰ گرم
پودر دارچین – ¼ قاشق چایخوری

مواد لازم برای داخل تارت:
سیب قرمز – ۲ عدد
پودر شکر – ۴ قاشق غذاخوری
پودر دارچین – ½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش – ۱ قاشق غذاخوری
کره – ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه :
قبل از آغاز کار کره و تخم مرغ را از یخچال خارج می‌گذاریم تا به دمای محیط رسیده و کره کاملا نرم شود.
کره نرم شده را با پودر شکر مخلوط می‌کنیم تا به صورت کِرِم دربیایند. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و خوب با مواد به هم می‌زنیم. آرد و پودر دارچین را با هم مخلوط و به بقیه مواد اضافه می‌کنیم. مواد را با دست مخلوط می‌کنیم تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود. خمیر بدست آمده کمی چسبنده است. بنابراین آن را لای سلفون پیچیده و به مدت یک ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا فرم گرفته و کار کردن با آن راحت‌تر شود.
در این فاصله سیب‌ها را خوب شسته (بهتر است از سیب نرم* با بافت پودری استفاده نکنید) و با پوست به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و بعد با استفاده از Mandoline یا چاقوی تیز هر قسمت را بسیار نازک برش می‌زنیم. سپس برش های سیب‌ را داخل کاسه ریخته و با آب لیموترش تازه، پودر شکر، پودر دارچین و کره آب شده مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم.
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت گرم می‌کنیم.
خمیر تارت را از یخچال خارج آورده، داخل قالب مخصوص تارت که با یک قاشق روغن چرب شده قرار داده و با فشار کف دست و انگشتان آن را پهن می‌کنیم تا کف و دیواره‌های قالب کاملا با خمیر پوشیده و ضخامت همه جای آن یکسان شود (می‌توان از یک قالب بزرگ یا چند قالب کوچک استفاده کرد. اگر از قالب‌های کوچک استفاده می‌کنید، بسته به اندازه قالب از خمیر چانه های مساوی برداشته، بین قالب‌ها تقسیم و پهن کنید. ضخامت خمیر نباید کلفت یا بسیار نازک باشد).

برای چیدن سیب‌ها، از قسمت دیواره خمیر آغاز کرده و برش های سیب‌ را طوری می چینیم تا کمی از ابتدای برش تازه روی انتهای برش قبلی قرار گرفته و به شکل گلبرگ های گل رز قرار بگیرند. برای قسمت وسط گل نیز برش نازک سیب را رُل کرده و سعی کنید با لایه‌های زیرین آن را محکم کنید (چیدن سیب‌ها به کمی حوصله و دقت نیاز دارد). قالب یا قالب‌ها را روی سینی و طبقه وسط فر قرار داده و تارت‌ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌پزیم تا خمیر تغییر رنگ داده و طلایی شود. تارت سیب با طرح رز را گرم همراه با چای یا قهوه سرو می‌کنیم.

منبع:cookoda

آشپزی و شیرینی پزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.