تاریخ؛ ضربات دولت اصلاحات را نسبت به استقلال وکلا فراموش نمی‌کند

۱۳م اسفند ،

یک حقوقدان با انتقاد از دولت اصلاحات در مواجهه با استقلال کانون وکلا، تصریح کرد: تاریخ هیچ‌گاه ضرباتی را که دولت اصلاحات به استقلال وکلا وارد کرده است را فراموش نمی‌کند، در سال ۱۳۷۶ با تشکیل قانون جلوگیری از اخذ پروانه وکالت، اولین آسیب به استقلال کانون وکلا وارد شد.

نعمت احمدی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ استقلال وکلا اظهار داشت: وکلا از حقوق مغفول مانده مردم دفاع می‌کنند و برای دفاع از این حقوق باید مستقل باشند.

این حقوقدان با بیان اینکه وکلا برای حفظ استقلال خود باید به نهادی مستقل وابسته باشند، گفت: کانون وکلای نهادی است که تلاش می‌کند تا با حفظ استقلال خود زمینه استقلال وکلا را نیز به وجود آورد.

وی با انتقاد از دولت اصلاحات در مواجهه با استقلال کانون وکلا، تصریح کرد: تاریخ هیچ‌گاه ضرباتی را که دولت اصلاحات به استقلال وکلا وارد کرده است را فراموش نمی‌کند، در سال ۱۳۷۶ با تشکیل قانون جلوگیری از اخذ پروانه وکالت، اولین آسیب به استقلال کانون وکلا وارد شد.

احمدی ادامه داد: بر اساس این قانون، تعداد وکلا از سوی هیات سه نفره که شامل روسای دادگاه انقلاب، دادگستری و کانون وکلای مرکز تعیین می‌شود، همچنین تایید صلاحیت وکلا در انتخابات کانون وکلا نیز بر عهده دادگاه قضات است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر با وجود اقدامات قبل استقلال وکلا مخدوش شده است و نمی‌توان انتظار داشت که این استقلال به طور کامل به کانون وکلا بازگردد، از این رو گمانه زنی دربارهٔ تصویب قوانینی مانند اصلاح نظام وکالت که بندهایی از آن بار دیگر استقلال وکلا را تحت تاثیر قرار می‌داد،‌ دیگر نگرانی وجود ندارد، چراکه استقلال وکلا مدتهاست که مختل شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.