تاریخ انتشار نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۱ اعلام شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از تاخیر یک روزه آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری خبر داد.

دکتر سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه داوطلبان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید فرم پیش‌نویس انتخاب رشته را تکمیل و عناوین رشته و دانشگاه‌هایی را که انتخاب کرده‌اند را به صورت دقیق نوشته و از صحت آنها اطمینان یابند، اظهار کرد: با توجه به زمان محدود انتخاب رشته برای هر داوطلب، تهیه پیش‌نویس به انتخاب رشته دقیق و با سرعت بالا کمک می‌کند.

وی افزود: به دلیل اضافه شدن ظرفیت‌های جدید در دفترچه انتخاب رشته مهلت انتخاب رشته با یک روز تاخیر آغاز شد. وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید در انتخاب رشته بر اساس وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن کارنامه اولیه خود اقدام کنند، تصریح کرد: بنابراین از انتخاب رشته گروه‌های آزمایشی و دوره‌هایی که اجازه انتخاب رشته داده نشده است، خودداری کنند، چراکه انتخاب رشته از گروه‌های آزمایشی و دوره‌هایی که بر اساس کارنامه اولیه اجازه انتخاب رشته داده نشده است، باطل است.

طباطبایی در خصوص نحوه انتخاب رشته نیز، گفت: انتخاب رشته داوطلبان فقط از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به وارد کردن کد رشته‌های انتخابی بر اساس تقدم علاقه اقدام و سپس یک نسخه از کد رشته‌های انتخابی خود را پرینت و بعد از کنترل مجدد کد رشته‌های انتخابی،‌ پرینت نهایی را نزد خود نگهداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب رشته آزمون سراسری سال۹۱، محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به تعداد دلخواه، کد رشته نیمه متمرکز که واجد شرایط و ضوابط آن باشند را انتخاب کنند. وی افزود: با توجه به ضوابط و کسب حد نصاب نمره علمی لازم، هر داوطلب در هر گروه یا دوره، حداکثر در دو کد رشته نیمه متمرکز با توجه به اولویت‌های انتخابی برای انجام آزمون عملی، مصاحبه و یا معاینه معرفی خواهد شد.

به گفته معاون سازمان سنجش به همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند اعم از اینکه در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده باشند و در یک دوره یا همه دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده باشند، فقط یک فرم انتخاب رشته اینترنتی که حداکثر ۱۰۰ کد رشته در آن قابل درج است، ارائه می‌شود و داوطلبان تنها یک‌بار اجازه انتخاب رشته دارند. وی با تاکید بر اینکه در گزینش نهایی داوطلبان، نمره کل اکتسابی آنان در زیرگروه مربوط به رشته یا رشته‌های انتخابی ملاک است، خاطرنشان کرد: رتبه کل مندرج در کارنامه اولیه به هیچ وجه در گزینش موثر نیست، بنابراین داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته، فقط به رتبه‌های خود در زیرگروه‌ها توجه کنند.

وی افزود: همچنین داوطلبان باید محدودیت‌ها و شرایط خاص خود را در نظر داشته باشند و پس از انجام مشورت‌های لازم، جمع بندی و بر اساس نتایج حاصله تصمیم گیری کنند، همچنین در کنترل کد رشته‌های انتخابی مورد علاقه خود، باید به اولویت انتخابی، مقطع تحصیلی رشته‌ها، دانشگاه محل رشته‌ها، شهرهای محل دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی رشته‌ها، دقت کافی داشته باشند. وی با بیان اینکه پس از دریافت کامل اطلاعات، سیستم یک رسید ۱۵ حرفی کد رهگیری به عنوان رسید دریافت انتخاب رشته به داوطلب می‌دهد، تصریح کرد: این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود و تا زمانی که این رسید به داوطلب ارائه نشده انتخاب رشته پایان نیافته است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ حرفی به هیچ عنوان اجازه تصحیح و یا انتخاب رشته مجدد را ندارند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به تسهیلات سازمان سنجش برای انتخاب رشته کنکوری ها،‌ گفت:‌ علاوه بر فعال شدن سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور بر روی سایت سازمان سنجش، کتاب “انتخاب رشته، انتخاب آینده” برای افزایش آگاهی مجازین کنکور نیز منتشر شده است. به گزارش مهر، کنکور سراسری ۹۱ در روزهای ۸ تا ۱۰ تیرماه با رقابت یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر برگزار شد و پس از انتخاب رشته داوطلبان در روزهای ۱۸ تا ۲۳ مرداد، نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۱ در روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه اعلام می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.