تاریکی جهان؛ دروغ یا واقعیت ؟

۳۰م آذر ،

آیا سازمان ناسا با دروغ پردازان پایان دنیا همدست است یا تنها شایعه ای بزرگ در بین ما رواج پیدا کرده است؟

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ مجله نجوم که تاریخی ۲۰ ساله در گسترش علم نجوم در کشورمان دارد در آخرین شماره خود (شماره ۲۲۳، آذر ) به تفضیل در مورد شایعه تاریکی سه روزه و پایان دنیا مطالبی را در نشریه خود درج کرده است. در اینجا تنها بخش هایی از این مطالب را بازنشر می کنیم.

ادعایی عجیب با دلایلی به ظاهر محکم !

سه روز تاریکی در زمین بعد از انقلاب زمستانی. ظاهرا دلایل قانع کننده ای هم بر صحت این ادعا وجود دارد؛ این واقعه چند روز بعد از زمان پیش بینی شده برای پایان جهان اتفاق می افتد و این احتمالا یکی از عواقب و پیامدهای حوادث ۲۰۱۲/ است و مهمتر از آن ناسا این خبر را تائید کرده است! و چه دلیلی محکمتر از این که مهر تائید ناسا بر یک خبر نجومی بخورد. این خبر را اشخاص بسیاری شنیدند و عکس العمل های مختلفی در این مورد ملاحظه کردیم. کم نبودند اشخاصی که خیلی زود این پیش بینی را به پیش گویی های قبلی در مورد پایان جهان در آخر آذرماه اضافه کردند.

آغاز ماجرا

ناسا پیش بینی کرده است که در ۲۳ تا ۲۵ دسامبر (سوم تا پنجم دیماه ۹۱) و در زمان تراز کائنات، زمین به مدت سه روز در تاریکی کامل به سر خواهد برد. دانشمندان آمریکایی پیش بینی تغییرات کائنات، خاموشی در کل کره زمین به مدت سه روز از تاریخ ۲۳ دسامبر نموده اند. این پایان جهان نیست بلکه هم ترازی جهان است. جایی که زمین و خورشید برای اولین بار هم تراز می شوند. ظاهرا ناسا این مطلب را که زمین در تاریکی خواهد بود را تائید کرده، اما در پایان آن ایمیل، لینک ناسا بعنوان یک مهر تائید آمده و برخی خوانندگان به آن لینک سرنزده اند !!! اتفاقا همه آنچه که در مقاله ناسا در این مورد آمده است در رد چنین ادعایی است.

تراز کائنات؟!

ویژگی جالب این نامه الکترونیکی این است که در آن واژه هایی به کار رفته است که نه تنها بی ارتباط با نجوم نیستند بلکه حس عظمت و شکوه دنیای ستارگان و کائنات را نیز به نوعی تداعی می کنند. حال ببینیم منظور از ترازمندی کائنات چیست و چه زمانی اتفاق می افتد. اگر هم ترازی را به عنوان هم خطی و واقع شدن اجرام مختلف در یک راستا در نظر بگیریم معلوم می شود که برای تحقق چنین حالتی وجود سه جرم آسمانی الزامی است. پس اینکه زمین و خورشید هم تراز باشند مطلب درستی نیست. زمین در حال چرخش دایمی به دور خورشید است و این دو همیشه ارتباط فیزیکی با هم دارند و همواره هم ترازند. اولین بار آن هم بر میگردد به حدود ۴٫۵ میلیارد سال قبل که زمین و منظومه شمسی شکل گرفتند. پس باید دید هم ترازی ای که از آن صحبت می شود با چه جرم یا جایگاه سومی رخ می دهد؟ ظاهرا در منابع دیگری که به این موضوع پرداخته اند نقطه هم ترازی،‌ مرکز کهکشان راه شیری است. اصل ادعا این است که در تاریخ یاد شده، زمین ضمن واقع شدن در نقطه  انقلاب زمستانی،‌در جهت مرکز کهکشان نیز قرار می گیرند و به این ترتیب خورشید،‌زمین و مرکز کهکشان ما هم خط می شوند.

زمان محاسبه شده برای انقلاب زمستانی امسال ساعت ۱۱:۱۲ (به وقت جهانی) روز جمعه اول دی است. بنابراین هم ترازی مزبور (باز هم اگر واقعا قرار بر رخ دادنش باشد)‌ اول دی اتفاق می افتد،‌ نه در سوم آن ..

تصویری هنری از هم ترازی زمین،‌خورشید و مرکز کهکشان راه شیری

برای اطلاعات بیشتر از چند و چون این جریان به آخرین شماره مجله نجوم مراجعه کنید.

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.