تاریخچه جشنواره فناوری نانو به روایت تصویر

در این گزارش با تاریخچه، اهداف و بخش های مختلف جشنواره نانو بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ جشنواره فناوری نانو هر ساله با هدف شناخت پتانسیل های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری های توسعه یافته در صنایع موجود، ارتقاء دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و زمینه سازی برای حضور شرکت های نانو در بازارهای بین المللی برگزار می شود.

در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان، ۲۳ دانشگاه و پژوهشگاه، ۱۱ آزمایشگاه، ۱۷ انجمن علمی دانشجویی و ۱۱ پارک علم و فناوری و مرکز رشد حضور دارند که جمعاً ۱۶۲ نهاد را تشکیل می دهند.

نهادهای ترویجی یکی از بزرگترین بخش های پنجمین جشنواره فناوری نانو است که شامل باشگاه دانش آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن های دانشگاهی و شرکت های آموزشی است.

از دیگر بخش های جشنواره می توان به شرکت های صنعتی اشاره کرد که سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته بندی، نانو مواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی، شرکت های مشاوره ای – خدماتی، کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین الملل را شامل می شود.

همچنین فروم بین المللی فناوری نانو با موضوع تجازی سازی، صنعت و بازار با حضور سخنرانان خارجی از کشورهای مختلف جهان روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه همزمان با جشنواره نانو در حال برگزاری است.

شایان ذکر است که علاقه مندان تا روز دوشنبه ۱۷ مهرماه فرصت دارند تا از پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بازدید کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.