تاریخچه سایت ebay

Ebay تجارت فرد به فرد را در اینترنت فراهم آورد و از وب جهانی برای این امر استفاده کرد Ebay اولین بار در اتاق نشیمن پیر امیدیار (Pierre Omidyar’s ) در سال ۱۹۹۵ بوجود آمد. از اول براساس ایجاد بازاری برای فروش اجناس و سرویس های افراد مختلف بوجود آمد.

شرکت ebay

 

در سال ۱۹۹۸، پیر و شریکش آقای جف اسکال Jeff Skoll از Meg Whitman هم برای رسیدن به این مهم دعوت به عمل آوردند. مگ در دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد درس خوانده بود و اهمیت شناساندن مارک را در کمپانی معروف Hasbro ( معروفترین و دومین کمپانی سازنده عروسک و بازی های کامپیوتری) به خوبی یاد گرفته بود.

مگ پرسنل بالا رتبه خود را از کمپانی های دیسنی و پپسی انتخاب کرد و یک تیم مدیریتی مجرب با حداقل ۲۰ سال تجربه کاری فراهم آورد و یک دیدگاه بی نظیر برای سازمان بوجود آورد. این ebay همان تجارتی است که نه تنها برای فروش اجناس استفاده می شود بلکه افراد را به هم مرتبط می کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ناریا، آنها به سرعت تصویری از حراج اقلام جمع آوری شده را در ذهن ها ایجاد کردند و سپس آنها را به بازار های گران فرستادند جایی که قیمت فروش در آن بالاتر است. میانگین قیمت فروش استانداردی کلیدی در داد و ستد های اینترنتی شد و از آن پس میانگین فروش به یک شاخص مهم تبدیل شد. Ebay با همکاری شرکتهای صاحب نامی مثل GM و Disney و Sun صاحب اسم و رسم شد. شرکت Sun اجناسی با ارزش ۱۰ میلیون دلار فروخت و امروزه در لیست خود ۲۰ تا ۱۵۰ مورد از این اجناس دارد.
مدل تجاری شرکت Ebay
Ebay تجارت فرد به فرد را در اینترنت فراهم آورد و از وب جهانی برای این امر استفاده کرد. فروشنده ها و خریدار ها طوری دسته بندی می شوند که فروشنده ها اجازه دارند تا لیستهای اجناس را برای فروش، در اختیار خریداران قرار دهند و خریدار ها بر روی اجناس قیمت می گذارند و سایر مشترکین ebay از بین اجناس لیست شده، اقلام مدنظر خود را پیدا می کنند.

اجناس بر حسب موضوع رتبه بندی می شوند و هر حراجی فهرست مخصوص به خود دارد. جستجو کردن در وب و گشتن در این حراج ها کاملا مجانی است.

Ebay از طریق ایمیل با خریدارها و فروشنده ها در تماس است و در پایان حراج، اگر مزایده منجر به بالا رفتن حداقل قیمت فروشنده شود، خریدار و فروشنده نقل و انتقالات مادی را مستقل از ebay انجام می دهند و بستن قرارداد این حراج، بین برنده مزایده و فروشنده است.

چگونه E bay شروع به کار کرد؟
– در سال ۱۹۹۵ کاشف E bay آقای پیر امیدیار، به صورت کاملا اتفاقی یک دستگاه فتوکپی را به صورت آنلاین به فروش گذاشت و خوشبختانه خریدار هم برای آن پیدا شد. وقتی به خریدار اعلام کرد که دستگاه شکسته است، فرد خریدار اظهار داشت که ” من یک کلکسیونر فتوکپی های شکسته هستم” . این زمانی بود که امیدیار متوجه شد که هر چیزی امکان پذیر است.

– بیش از ۲۷۶ میلیون کار بر ثبت شده در e bay وجود دارد.

– در هر ثانیه اجناسی با ارزش ۰۳۹/۲ دلار در e bay دادوستد می شود.

– گرانترین چیزی که در مالزی فروخته شد یک proton perdana 2.0 به ارزش ۲۵۹۰۰ دلار از طریق یک عضو مالزیاییe bay به یک خریدار در انگلیس در سال ۲۰۰۵ فروخته شد.

– گرانترین جنسی که توسط مالزیایی ها خریده شد یک Donzi 3250 Cruiser به مبلغ ۵۲۰۰۰ دلار در سال ۲۰۰۸ به یک شهروند امریکایی فروخته شد.

خبر های مرتبط:

  1. امکان خرید اینترنتی برای نابینایان در EBay
  2. آغاز فروش تبلت Nexus 7 در فروشگاه eBay
  3. رقیب آسیایی eBay وارد می شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.