تاریخ انقلاب در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰ مهم ترین برهه تاریخی است

۲۰اردیبهشت،

در آیین رونمایی از کتاب “ترکیب التقاط و ترور” بیان شد:

نویسنده کتاب “ترکیب اتقاط و ترور” در توضیح این کتاب سالهای ۱۳۵۷-۱۳۶۰ را مهمترین برهه تاریخی تاریخ انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم آیین رونمایی از کتاب “ترکیب اتقاط وترور” در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی محمد حسن روزی طلب نویسنده این اثر با ارائه توضیحاتی از کتابش گفت: مرکز اسناد دارای یک سری از گنجینه اسناد انقلاب است و آنچه در تاریخ قبل وبعد از انقلاب بوده را می توان در آن جستجو کرد.
وی ادامه داد:در کتاب ترکیب اتقاط و ترور، ترورها و دستگیریها و انهدام  گروه فرقان را در سالهای ۱۳۵۷و۱۳۵۹ را مورد بررسی قرار می دهد.   
روزی طلب افزود:۲۰۰ صفحه از این کتاب به اسناد محرمانه دادستانی انقلاب در مورد گروه فرقان تعلق داردو از نظر شکلی چنین کتابی را بعد از انقلاب نداشته ایم.
وی افزود:این کتاب شامل ۴فصل است که فصل اول آن شامل عقاید و چگونگی شکل گیری و موثرین این گروه تروریستی و نقش آقای موسوی خوئینی ها در شکل گیری عقیدتی این گروه و فصل دوم ترور های مهم گروه فرقان و فصل سوم شامل دستگیری ،محاکمه،و ترور این گروه و فصل چهارم اعدام حبیب اله عاشوری از روحانیون مقیم مشهد به جرم ارتداد می گردد.
نویسنده این کتاب عنوان کرد:از نظر محتوایی این کتاب اشاره به این دارد که گروه فرقان کوچکترین گروه بر علیه انقلاب اسلامی بود ولی به خاطر خشونتی که به کار می بردند. اسم آن ها تا ابد در تاریخ انقلاب باقی ماند.در این کتاب متذکر می گردد که نوع تفاسیر خوئینی ها از ایات قرآن کریم که آیت اله مهدوی کنی آن را تفاسیر تفنگی می خواند بسیار شباهت به تفاسیر اکبر گودرزی  رهبر گروه فرقان داشته است.
وی بیان کرد: نکته بعدی که در رابطه با فعالیت های شخصی من در این کتاب است تاریخ انقلاب ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰ است که مهمترین برهه تاریخی است و تمام اتفاقا ت مربوط به این سالها موجود است.
وی با معرفی کتابهای دیگری در همین راستا اضافه کرد:۴جلد کتاب دیگر نیز در رابطه با سند نگاری کتاب انقلاب تحت عنوان تاسیس نهادهای انقلابی پس از انقلاب ،کودتای نوزه و دو کتاب دیگر نیز در همین راستا تالیف کرده ام که به امید خدا با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ خواهیم رساند.
گفتنی است کتاب ترکیب التقاط و ترور شامل ۴۰۸ صفحه با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه می گردد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.